اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج سیزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن


اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج سیزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعلام نتایج دومین مرحله از سیزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور طی امروز، 12 آبان‌ماه است.

اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج سیزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ‌صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز شنبه، 12 آبان‌ماه اخبار قرآنی متنوعی را مخابره کردند که یکی از مهم‌ترین این اخبار نیز اعلام نتایج دومین مرحله از سیزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم است.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز شنبه، 12 آبان‌ماه و تا ساعت 14 تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که در میان این اخبار نیز خبری از خبر قرآنی نبوده و تماما در حوزه‌های مختلف معارفی به ویژه حوزه عترت منعکس شده‌اند.
«خدمت‌رسانی ۱۴۰۰ جهادگر ایرانی به زائران اربعین حسینی»، «روایت زندگی یک بهایی‌زاده‌ که شیعه شد/ شست‌وشوی مغزی کودکان در مهدکودک‌های بهاییت»، «پیش‌بینی‌های اربعینی و آخرالزمانی انجیل «متی»»، «پدیده اربعین نتیجه اراده دولت‌ها نیست» و «تعطیلی تئاتر شهر و دوره هشتم تئاتر «صاحبدلان»»، عناوین اخبار امروز این صفحه تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که قرآنی نیستند.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «روایت زندگی یک بهایی‌زاده‌ که شیعه شد/ شست‌وشوی مغزی کودکان در مهدکودک‌های بهاییت» کرده که علیرغم اینکه این خبر در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارد، به لحاظ محتوایی مطلبی قابل تأمل و خواندنی است که در بخش‌هایی از آن آمده است: «مهناز رئوفی که سال‌ها تحت تأثیر آموزش‌های پیوسته و تبلیغات گسترده و ضداسلامی زندگی کرده بود، بعد از ازدواجش به مطالعه و تحقیق درباره فرقه بهاییت و دین اسلام مشغول شد تا اینکه در بیست و پنج سالگی مسلمان شد. او با وجود اینکه از طرف تمام اعضای خانواده‌اش طرد شده بود، دوستان مسلمان و متدین زیادی پیدا کرد و حالا در برابر فعالیت‌های خواهرها و برادرهایش که همگی از سران و مبلغان فرقه ضاله بهاییت هستند، به تألیف کتاب و مقاله و سخنرانی در جمع‌ها و اجلاس‌های اسلامی می‌پردازد تا چهره این فرقه ضاله را به مردم بشناساند.
این راه‌یافته به دین اسلام طی گفتگو تأکید می‌کند که «از همان دوران کودکی با شبهات و تناقض‌هایی روبه‌رو بودم که پاسخ آن‌ها را به‌درستی درک نمی‌کردم، چراکه والدین و بزرگ‌ترها هم نمی‌توانستند جوابی به من بدهند، چون خودشان هم سردرگم بودند و تنها به دستور تشکیلات عمل می‌کردند و حتی طبق دستور رهبران فرقه، از همدان به سنندج مهاجرت کردند. تا اینکه در سن هجده‌سالگی به نام بهاییت مسجل شدم اما هنوز هم درباره انتخاب مسیر زندگی‌ام شک و تردید داشتم. می‌دانستم که اگر بخواهم از بهاییت خارج شوم از طرف خانواده‌ام طرد می‌شوم و لازم بود که از لحاظ عاطفی و مادی بتوانم به‌شکل مستقل زندگی کنم. از طرف دیگر به‌دلیل اینکه به‌طور قطع، یقین پیدا نکرده بودم که باید از این فرقه خارج شوم، به فعالیت‌هایم ادامه می‌دادم».
فارس
برخلاف روزهای گذشته و روال معمول صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس که اخبار هر روز خود را با خبر تلاوت ترتیل قرآن کریم آغاز می‌کرد، خبرهای امروز این صفحه با خبری از سازمان دارالقرآن و با عنوان «نتایج سیزدهمین دوره آزمون طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد»، آغاز شده است.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «اجرای ۷۵ برنامه توسط گروه محمد رسول‌الله (ص) در مسیر پیاده‌روی اربعین+عکس»، «دومین دوره مسابقات فراز‌های آسمانی آغاز شد»، «برنامه‌های تلویزیون در دهه پایانی ماه صفر» و «فراخوان جشنواره قرآنی «نهاوند» در فضای مجازی اعلام شد» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده‌اند که اغلب این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس طی امروز خبری مهم با عنوان «نتایج سیزدهمین دوره آزمون طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد» را منتشر کرده که اغلب صفحات معارفی رسانه‌های مختلف نیز پرداخته‌اند و در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «نتایج آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از سوی دبیرخانه آزمون و طی اطلاعیه‌ای اعلام شد.
در این اطلاعیه آمده که تلاوت حافظانی که حدنصاب لازم را در بخش «حُسن حفظ» کسب نکرده‌اند، در بخش‌های تجوید و صوت‌ولحن و وقف‌وابتداء ارزیابی نشده است.
ضروری است آن گروه از حفّاظ که مجاز به شرکت در مرحله سوم طرح شده‌اند و همچنین حائزان دریافت هریک از مدارک درجات ۵و۴و۳ و گواهینامه ۵ و ۳ جزء قرآن کریم مدارک خود را تا پایان آبان ماه سال جاری صرفاً به دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خود ارسال کنند».
مهر
«نتایج سیزدهمین دوره آزمون طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد»، «ثبت نام مرحله اول مسابقات خواهران دارالقرآن امام علی(ع) آغاز شد» و «تحلیل فلسفی و مفهومی قرآن به زبان انگلیسی نوشته می‌شود»، عناوین اخبار امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این لحظه را تشکیل می‌دهند که هر سه خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
این صفحه از خبرگزاری مهر نیز نسبت به انتشار خبری با عنوان «ثبت نام مرحله اول مسابقات خواهران دارالقرآن امام علی(ع) آغاز شد» اقدام کرده که خبری مه در حوزه قرآنی بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) در پنج رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر شانزده سال و بالای آن ویژه خواهران برگزار خواهد شد.
این مسابقات از تاریخ شنبه بیست و چهارم آذر ماه آغاز و تا جمعه سی‌ام آذرماه سال ۱۳۹۷ ویژه خواهران در قم برگزار می‌شود.
گفتنی است ثبت نام این مسابقات از امروز شنبه ۱۲ آبان ماه در دو مرحله و به صورت اینترنتی می‌باشد تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۸ آبان ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت، ضمنا داوطلبان بایستی برای شرکت در این مسابقات، حتما دارای شماره حساب در یکی از شعب بانک ملت باشند و سپس به سایت مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) www.qdqat.ir مراجعه کرده و فرمهای مربوطه ثبت نام را تکمیل و کد رهگیری دریافت نمایند».
ایرنا
تعداد چهار خبر با عناوین «دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند»، «اجرای نمایش «رسول» تا 18 آبان در پایتخت ادامه دارد»، «تئاتر دینی بخشی از شناسنامه فرهنگی نمایش ایرانی است» و «13آبان همه گرایشها شعارشان ضداستکباری خواهد بود» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منعکس شده‌اند که هیچ‌کدام از این اخبار قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد هفت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که این اخبار نیز قرآنی نبوده و اغلب در حوزه‌های مختلف معارفی مانند حوزه عترت انعکاس یافته‌اند.
«تشرف 1 میلیون و 85 هزار زائر اربعین از مرز مهران»، «تشریح اقدامات برای تکریم، آمد و شد، اسکان و امنیت زائران دهه آخر صفر مشهد»، «ضرورت «آموزش آزاداندیشی» و «با استدلال سخن گفتن» در دانشگاه‌ها»، «مهلت شرکت در جشنواره ملی مهدویت تمدید شد»، «نواقص اربعین 97 را برای اربعین 98 برطرف می کنیم»، «برگزاری سوگواره شعر آئینی «بر آستان اشک»»،‌ «اطعام 80 هزار زائر اربعین در مسجد جمکران»، عناوین اخبار امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند که همانطور که اشاره شد، این اخبار در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
باشگاه خبرنگاران جوان
از سه خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، تنها یک خبر با عنوان «برپایی بیش از ۳۰۰ محفل قرآنی در ایام اربعین با شعار «الحسین یجمعنا»» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «سید محمد موجانی دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، در گفتگو با خبرنگار با حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برنامه‌های کاروان نور اربعین ۹۷، گفت: امسال با توجه به رویکرد ویژه ستاد اربعین در خصوص فعالیت‌های قرآنی در این موسم، شاهد رشد جایگاه برنامه‌های قرآنی در بین برنامه‌های این ستاد بودیم. به عنوان مثال، یک محفل ویژه انس با قرآن کریم در بعثه رهبر معظم انقلاب در کربلای معلی با حضور اعضای کاروان نور برگزار شد. همچنین تمامی برنامه‌ها و محافل کمیته فرهنگی و کمیته مراسم های اربعین، با تلاوت قرآن کریم و ویژه برنامه‌های قرآنی همراه بود. در واقع برنامه‌های امسال با قرآن کریم عجین شده و استقبال بی نظیر مردم و تاثیرپذیری حاضران در محافل از برنامه‌های قرآنی غیرقابل چشم پوشی بود».
ایبنا
«سوگواره شعر آیینی «برآستان اشک» همزمان با 28 صفر»، «ژانر سفرنامه‌های زیارت اربعین مستلزم نوعی چندصدایی است» و «داستان‌خوانی با طعم اربعین»، عناوین سه خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران تا این لحظه را تشکیل می‌دهند که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی همچون عترت منتشر شده‌اند.
کیهان
روزنامه کیهان در صفحه معارف شماره امروز خود اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «گناهان زبانی؛ آثار و عواقب آن» به قلم آیت‌الله حسین مظاهری به نقل از حوزه نیوز کرده که مطلبی قابل تأمل و خواندنی بوده و در بخش‌هایی از این مطلب آمده است: «مرحوم کلینی«ره» در جلد دوم اصول کافی روایتی را نقل کرده است که نزد اهل دل بسیار اهمیّت دارد. در بخشی از آن روایت، بیان شده است که مستحبات، انسان را به مقام قرب الهی می‌رساند؛ از این جهت به آن حدیث «قرب نوافل» می‌گویند. این حدیث، حدیث قدسی است و در منابع حدیثی شیعه و سنّی نقل شده است و چنان مشهور است که برخی آن را متواتر می‌دانند.
در این حدیث نورانی می‌خوانیم: ابان‌بن تغلب از امام باقر(ع) نقل می‌کند که فرمود: «در معراج، پیامبر اکرم«ص» از خداوند سؤال کرد: پروردگارا! منزلت مؤمن در نزد تو چگونه است؟ خداوند متعال در پاسخ فرمود: هرکه به دوستى از من اهانت کند، آشکارا به جنگ من آمده و من به‌یارى دوستانم از هر چیز شتابان‌ترم. من در هر کاری که انجام دهم، آن اندازه تردید ندارم که دربارۀ وفات مؤمن تردید دارم، او از مرگ بدش آید و من ناراحت کردن او را خوش ندارم و براستی برخی از بندگان مؤمن هستند که جز توانگری، آنان را اصلاح نکند (و حالشان را نیکو نسازد) و اگر به حال دیگری آنان را درآورم نابود و هلاک می‌شوند و برخی از بندگان مؤمن هستند که جز نداری و فقر، آنان را اصلاح نکند و اگر آنان را به حال دیگری برگردانم هر آینه هلاک می‌شوند. و هیچ‌یک از بندگانم به‌ من تقرّب نجوید با عملى که نزد من محبوب‌تر باشد از آنچه بر او واجب کرده‏ام و بدرستى که به‌وسیلۀ مستحبّات به‌من تقرّب جوید تا آنجا که من دوستش دارم و چون دوستش دارم آنگاه گوش او شوم که بدان بشنود و چشمش شوم که بدان ببیند و زبانش گردم که بدان بگوید و دستش شوم که بدان برگیرد، اگر من را بخواند، اجابتش کنم، و اگر خواهشى از من کند به او بدهم».
این روایت، حاوی چند فراز مهم و پرمحتواست که در اینجا به شرح فراز اوّل یا جملۀ اوّل روایت می‌پردازیم که می‌فرماید: «مَنْ‏ أَهَانَ‏ لِی‏ وَلِیّاً فَقَدْ بَارَزَنِی بِالْمُحَارَبَهًِْ وَ أَنَا أَسْرَعُ شَیْ‏ءٍ إِلَى نُصْرَهًِْ أَوْلِیَائِی»؛ هر که به دوستى از من اهانت کند، آشکارا به جنگ من آمده و من به‌یارى دوستانم از هر چیز شتابان‌ترم.
این فراز از روایت، مربوط به اهانت به مؤمن است. قرآن کریم، افراد رباخوار را در حال جنگ با خداوند می‌داند: «فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ»؛ و اگر [چنین‏] نکردید، بدانید به جنگ با خدا و فرستاده وى، برخاسته‏اید.»[3]؛ امّا از نظر روایات، کسی که به دیگران توهین کند نیز با خدا می‌جنگد».
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «تا زمانی که توبه پذیرفته می شود هجرت قطع نمی‌شود» دارد، مربوط به روز گذشته است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان