جام به جنوب و شمال کشور رفت


جام  به جنوب و شمال کشور رفت

علاقه‌مندان به مسابقات اتومبیلرانی این روزها توجه بیشتری  ‌به رشته دریفت پیداکرده‌اند، برای اثبات این علاقه کافی است به سکوهای برگزاری این مسابقات نگاهی بیندازید و نسبت‌به مسابقات ریس، درگ یا اسلالوم تعداد تماشاچیان را مقایسه کنید.

به گزارش «اخبار خودرو»، البته در این میان ایجاد فضای رقابتی بین رانندگان این رشته نیز بی‌تاثیر نبوده است. این مساله نشان می‌دهد بقا و ارتقای این رشته ورزشی وابستگی بسیاری به حمایت علاقه‌مندان دارد. به‌هرحال پس از معرفی قهرمان جدید در دومین دوره برگزاری مسابقات فرمولادریفت در مردادماه، سرانجام زمان برگزاری سومین راند در روز جمعه ۱۱آبان فرارسید. مسابقه‌ای که افراد جدیدی را به علاقه‌مندان معرفی کرد. یکی از مهم‌ترین نکات برگزاری این مسابقه، رعایت زمان‌بندی مناسب بود زیرا در چند دوره گذشته همیشه شاهد تاخیرهای طولانی بین برگزاری هر رقابت بودیم. ازسوی‌دیگر حضور دو راننده زن دریفتر در این مسابقه نکته‌ای است که باعث می‌شود بانوان نیز بیشتر به این رشته توجه نشان دهند. اما از بین ۱۸شرکت‌کننده این مسابقه بیش‌از نیمی از راننده‌ها از استان خوزستان به تهران آمده بودند، بااین‌حال سهم تهرانی‌ها از لیست شرکت‌کنندگان فقط دو راننده بود. پس از خوزستان، می‌توان به استان کرمان اشاره کرد که با سه‌راننده در این مسابقه حضور داشت. استان‌مرکزی با دو راننده در این مسابقات حاضر شد که یکی از دو راننده آنها مقام سوم را کسب کرد. استان‌های البرز، مازندران و گیلان نیز هرکدام یک نماینده را راهی این مسابقه کرده بودند. اما از بین رانندگان، یزدان رزم‌جوی توانست با نشان دادن استعداد خود به دور حذفی یا سوئسو این مسابقه راه پیدا کند و با توجه به توانمندی‌هایش درنهایت باوجوداینکه برای دومین‌بار بود در مسابقات فرمولادریفت کشوری شرکت می‌کرد اما دوباره روی سکو رفت و خود را به‌عنوان دومین مدعی قهرمان کشوری در پایان فصل این مسابقات مطرح کرد. همچنین شهاب پیشانی‌دار که به‌عنوان اولین نفر، دور ثبت امتیاز مقدماتی را شروع کرده بود، توانست با کسب ۱۰۰امتیاز برای نخستین‌بار از داوران مسابقه امتیاز کامل دور مقدماتی را کسب کند. بنابراین پیشانی‌دار بازحمت کمتری به فینال راه یافت. پس‌از انجام رقابت انفرادی در زمان استراحت رانندگان برای رقابت حذفی یا سوئسو، دو نفر از رانندگان مطرح موتورسیکلت کشوری که از مقام‌آوردنگان این رشته بودند، داخل پیست آمدند و شش دورنمایشی را برای تماشاچیان به دور پیست آزادی گشتند. انجام این حرکات نمایشی به گرم‌تر کردن فضای این مسابقه کمک بسیاری کرد و امیدواریم شاهد این نوع همکاری‌ها بین رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری باشیم. اما چهار نفری که به مسابقه فینال و رده‌بندی راه ‌یافتند، شهاب پیشرانی‌دار از استان خوزستان، هادی جعفرپور از استان‌مرکزی، اشکان رزم‌جوی از استان گیلان و محسن بقایی از استان کرمان بودند. درنهایت نیز رقابت بین رزم‌جوی و بقایی به‌نفع نماینده گیلان به‌پایان رسید و پیشانی‌دار در رقابت باهم‌تیمی خود از استان‌مرکزی توانست به‌عنوان پای دیگر فینال خود را مطرح کند. در رقابت رده‌بندی جعفرپور توانست خود را به جایگاه برساند و با اختلاف اندک، مقام سوم را کسب کند.

جام  به جنوب و شمال کشور رفت


اما در رقابت نهایی که در هر دوره از برگزاری مسابقه چندبار بین فینالیست‌ها تکرار می‌شد، این‌بار با اشتباه رزم‌جوی در برخورد با یکی از پایلون‌های مسابقه در همان دور دوم به‌پایان رسید و حساب قهرمان این دور از مسابقات فرمولادریفت کشوری مشخص شد. گفتنی است باتوجه به اینکه پیشانی‌دار به‌خاطر مشکل‌فنی نتوانست در مرحله دوم این مسابقات که در تیرماه برگزارشده بود، شرکت کند، اما به‌خاطر کسب مقام نخست در مرحله‌ اول این مسابقات که در اردیبهشت برگزارشده بود، کماکان نخستین مدعی قهرمانی کشوری این فصل است. پس‌از او یزدان رزم‌جوی از گیلان که دو مقام دومی دارد و هادی جعفرپور از استان مرکزی که یک مقام‌دومی و یک مقام‌سومی را به‌دست آورده است، مدعیان بعدی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی