‌مسابقه عکس «اربعین» در همدان برگزار می‌شود


‌مسابقه عکس «اربعین» در همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ دبیر شورای فرهنگی بهزیستی همدان از برگزاری مسابقه عکس اربعین با محوریت حضور سالمندان، کودکان و معلولین در پیاده‌روی بزرگ اربعین خبر داد و عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 10 روز پس از اربعین عکس‌های خود را در پیام‌رسان‌های مجازی برای این مجموعه ارسال کنند.

‌مسابقه عکس «اربعین» در همدان برگزار می‌شود

افشین وهابیان، دبیر شورای فرهنگی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه‌های قرآنی و فرهنگی مختلفی را برگزار و اجرا کرده است.
وهابیان افزود: برپایی ایستگاه نقاشی در پیاده‌راه بوعلی ویژه کودکان 3 تا 10 سال همزمان با عید غدیرخم و عید سعیدفطر و برگزاری مراسم عزاداری سه ساله‌های حسینی در تمامی مهد‌های استان، همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) از جمله برنامه‌های این مجموعه در 7 ماهه اول سال است.
وی از برگزاری 3 مسابقه کتاب خوانی در سطح استان خبر داد و گفت: مسابقه کتاب‌خوانی «جهت نما» تألیف محسن قرائتی درباره مهدویت، مسابقه «خانه‌های بهشتی» با موضوع اصول و روش‌های دعوت فرزندان به نماز و مسابقه کتابخوانی «غدیر» ویژه کادر اداری بهزیستی استان با شرکت بیش از 150 نفر در هر مسابقه از دیگر برنامه‌های قابل ذکر است.

برگزاری مسابقه عکس اربعین با محوریت حضور سالمندان، کودکان و معلولین
دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان از برگزاری مسابقه عکس اربعین با محوریت حضور سالمندان، کودکان و معلولین در پیاده‌روی بزرگ اربعین خبر داد و عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند تا 10 روز پس از اربعین عکس‌های خود را در پیام رسان‌های مجازی برای این مجموعه ارسال کنند در پایان به عکس‌ها برتر هدیه‌ای اهدا خواهد شد.
وی اظهار کرد: استقرار اورژانس اجتماعی 123 در سطح استان به مدت 8 روز، از اول آبان لغایت 10 همین ماه با هدف ارائه خدمات مختلف به سالمندان، کودکان و معلولین با هدف پیشگیری از آسیب‌ها از برنامه‌های دیگر اداره‌کل بهزیستی است، گفتنی است اورژانس 123 در شهر همدان در میدان کربلا مستقر شده است.
وهابیان گفت: برگزاری محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان با حضور ۳۰۰ نفر از خانواده بهزیستی و ۴ تن از قاریان و حافظان برجسته بین‌المللی در مکتب قرآن همدان و برگزاری مسابقه کتاب خوانی رضوی ویژه کودکان تحت پوشش این مجموعه و فرزندان پرسنل بهزیستی از دیگر برنامه‌های اجرایی در چند ماه اخیر است.

برگزاری چهارمین دوره طرح «مطهر» ویژه زنان سرپرست خانوار
وی از برگزاری چهارمین دوره طرح «مطهر» ویژه زنان سرپرست خانوار خبر داد و بیان کرد: این طرح در قالب کارگاه یک روزه با سخنرانی مبلغین حوزه علمیه پیرامون سبک زندگی اسلامی و رفتار با فرزندان از دیدگاه اسلام در 3 ماهه فصل پاییز برگزار خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همچون سنوات گذشته بیش از 600 نفر در طرح شرکت کنند.
دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان اظهار کرد: برگزاری جلسات آموزشی قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم با همکاری جامعةالقرآن و برگزاری دوره‌های حفظ مجازی قرآن از برنامه‌هایی است که 6 ماهه دوم سال اجرایی خواهد شد.
وهابیان از اعزام زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس خبر داد و ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با آستان قدس رضوی، امسال 500 نفر از افراد بالای 40 سال این مجموعه که تاکنون موفق به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) نشده‌اند به مشهد اعزام خواهند شد، این طرح پس از اربعین حسینی اجرایی خواهد شد.
وی گفت: با همکاری ستاد اقامه نماز استان، هر هفته تعدادی از خانواده جامعه هدف این مجموعه به قم و جمکران اعزام خواهند شد، گفتنی است 40 درصد هزینه این سفر به عهده اداره بهزیستی و 60 درصد دیگر را ستاد اقامه نماز متقبل می‌شود، این طرح نیز پس از ماه صفر آغاز شده و تا اعزام هزار نفر ادامه خواهد داشت.

برگزاری دوره آموزشی مهدویت ویژه مدیران و مربیان مهد‌های کودک
دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان با اشاره به اینکه 600 مهد کودک شهری و روستایی در استان فعال است گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده مابین این مجموعه و مرکز مهدویت استان، دوره آموزشی مهدویت، ویژه مدیران و مربیان مهد‌های کودک استان تا پایان سال جاری در روز‌های پنج شنبه و جمعه هر هفته برگزار خواهد شد.
وهابیان عنوان کرد: پس از ماه صفر کارگاه آموزشی «سبک زندگی اسلامی» در سه دوره ویژه مدیران و روئسای ادارات شهرستان‌ها برگزار خواهد شد که در پایان دوره، پس از آزمون اخذ شده به پذیرفته شدگان مدرک معتبر اعطا خواهد شد.
وی با بیان اینکه هزینه تحصیل دانشجویان جامعه هدف از 40 تا 100 درصد به عهده این مجموعه است، گفت: طبق تفاهم‌نامه امضا شده با مؤسسه قلم چی، دانش‌آموزان تحت پوشش این مجموعه با معدل بالای 17 می‌توانند به صورت رایگان از کلاس‌های این مؤسسه بهره مند شوند.
وهابیان با بیان اینکه در سال 97، 250 نفر از دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی از خدمات آموزشی قلم چی بهره‌مند شده است، ادامه داد: دانش‌آموزانی که معدل کمتر از 17 داشته باشند بهزیستی 50 درصد هزینه کلاس‌ها را پرداخت می‌کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان