تحریم‌ها هیچ اثری بر کشور و دانشگاه‌های ما نداشته و نخواهد داشت


تحریم‌ها هیچ اثری بر کشور و دانشگاه‌های ما نداشته و نخواهد داشت

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: تاکنون تحریم‌ها هیچ اثری بر کشور و دانشگاه‌های ایران نداشته و نخواهد داشت.

تحریم‌ها هیچ اثری بر کشور و دانشگاه‌های ما نداشته و نخواهد داشت
به گزارش فانوس، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر درخصوص تاثیر تحریم‌های آمریکا بر عملکرد دانشگاه ها و مراکز علمی کشور گفت: تاکنون این تحریم ها هیچ اثری بر کشور و دانشگاه های ما نداشته و نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این تحریم ها از گذشته بوده و کشورمان در زمینه مقابله با تحریم ها به خوبی عمل کرده است، دشمن این ۱۳ ابان هم هیچ کاری نمی توانند انجام دهد و کشورمان همانند گذشته پیروز است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: با دانشگاه های خارجی خوبی قرارداد منعقد کرده ایم و ارتباطی خوب با آنها داریم، به نظر نمی رسد مشکلی پیش‌رو داشته باشیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه بعید است از لحاظ سیاسی برای قطع همکاری با دانشگاه های ایران، به دانشگاه های خارج از کشور فشار آورند؛ گفت: تا کنون اثری از تحریم روی دانشگاه مشاهده نشده است با این حال انعکاس روانی تحریم بسیار شدیدتر از واقعیت های موجود است.

معتمدی با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاه ها پس از تحریم های جدید تغییر خواهد کرد یا خیر؛ گفت: با مدیریت و برنامه ریزی مناسب می‌توان اثرات منفی را به حداقل رساند، ضمن اینکه برای شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی در زمانی که برخی قطعات شامل تحریم می‌شوند، می تواند یک فرصت به حساب بیاید.

وی در پایان تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که کشور توان مندی بالا دارد و اگر درست مدیریت شود تبعات منفی تحریم به حداقل می‌رسد، برای مثال تحریم های برخی قطعات باعث می شود آمار تحقیقات داخلی بالا رفته و اقبال به سمت اجناس داخلی بیشتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس