کارنامه پرسپولیس مقابل تیم های ژاپنی و شرق آسیا +عکس


کارنامه پرسپولیس مقابل تیم های ژاپنی و شرق آسیا +عکس

کارنامه رویارویی های پرسپولیس مقابل تیم های شرق آسیایی به ویژه ژاپنی ها نشان می دهد این تیم در فینال 2018 آسیا فقط به فکر انتقام گیری از چشم بادامی هاست.

سرویس ورزش مشرق - در آستانه برگزاری دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا (ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه ۱۲ آبان) بررسی همه رویارویی های تیم پرسپولیس با رقبایی از شرق دور مشخص می کند شرایط برای این نماینده کشورمان در مواجهه با این تیم ها چه نتایجی برایش دربر داشته است.

در همین رابطه بخوانید:

تاریخ پس از ۲۶ سال برای پرسپولیسِ دست بسته تکرار شد! +عکس

*اولین رویارویی ۴۹ سال پیش!

دیدار تیم های پرسپولیس و تویوکیوگو در تاریخ جمعه ۲۷ دیماه سال ۱۳۴۷ حدود ۴۹ سال و ۹ ماه و ۱۶ روز پیش برابر با ۱۷ ژانویه سال ۱۹۶۹ در چارچوب دومین دوره مسابقات جام باشگاه های آسیا برگزار شد. تویوکیوگو پس از سالها به نام "سانفرس هیروشیما" تغییر نام داد و امروزه با این نام در ژاپن به رقابت می پردازد. این دیدار که اولین حضور یک تیم ایرانی در آسیا هم به شمار می رفت، در مرحله گروهی برگزار شد که پرسپولیس در پایان ۹۰ دقیقه ۰-۱ به این تیم ژاپنی باخت و در گروهش سوم شد تا از صعود به دور بعد بازبماند.

*دومین رویارویی پرسپولیس!

تیم پرسپولیس پس از آن تا سال ۱۹۹۶ در جام باشگاه های آسیا به مصاف هیچ تیمی از شرق آسیا نرفته بود تا اینکه در فصل ۹۷-۱۹۹۶ و در شانزدهمین دور برگزاری این جام در نیمه نهایی رودرروی تیم پوهانگ استیلرز ایستاد. پرسپولیس در آن دیدار از خداداد عزیزی هم به عنوان یار کمکی استفاده می کرد که تک گل این تیم را نیز به ثمر رساند. پرسپولیس در آن مصاف ۱-۳ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

نماینده کشورمان در آن سال و در مرحله گروهی با تیم های الزوراء عراق، النصر عربستان و الریان قطر همگروه بود که به عنوان تیم اول به نیمه نهایی رسید. پرسپولیس در دور گروهی با دو برد مقابل الزوراء ۱-۲ (گلهای پرسپولیس را رضا شاهرودی و ادموند بزیک زدند) و الریان ۱-۲ (که هر دو گل پرسپولیس را خداداد عزیزی زده بود) و یک شکست برابر النصر عربستان ۳-۲ (گلهای پرسپولیس را ادموند بزیک و خداداد عزیزی به ثمر رساندند) به دور بعد صعود کرد.

در آن سال و در دیدار رده بندی پرسپولیس ۱-۴ الزوراء عراق را با گلهای ادموند بزیک، مهدی مهدوی کیا و کریم باقری(۲گل) شکست داد و سوم شد. تیم پوهانگ هم با پیروزی در فینال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

کارنامه پرسپولیس مقابل تیم های ژاپنی و شرق آسیا +عکس

**سومین مصاف و باز هم شکست!

در فصل ۹۸-۱۹۹۷ در هفدهمین دوره جام باشگاه های آسیا تیم پرسپولیس به نیمه نهایی رسید. این تیم در دیدار نیمه نهایی به دالیان چین (۰-۲) باخت و در نهایت به عنوانی بهتر از چهارمی دست نیافت تا سومین شکست برابر چشم بادامی ها را تجربه کرده باشد.

کارنامه پرسپولیس مقابل تیم های ژاپنی و شرق آسیا +عکس

**پیروزی در پنجمین رویارویی!

در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ و نوزدهمین دوره جام باشگاه های آسیا بار دیگر پرسپولیس به دیدار نیمه نهایی رسید. نماینده کشورمان در ریاض باید به مصاف جوبیلو ایواتا ژاپن می رفت که در پایان هم ۰-۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. پرسپولیس در مسابقه بر سر عنوان سوم چهارمی با سوون سامسونگ کره جنوبی ۰-۱ با تک گل علی کریمی برنده شد و مقام سومی را از آن خود کرد.

کارنامه پرسپولیس مقابل تیم های ژاپنی و شرق آسیا +عکس

**باز هم شکست باز هم سومی آسیا!

پرسپولیس در بیستمین دوره این رقابتها و در فصل ۰۱-۲۰۰۰ باز هم به دیدار نیمه نهایی رسید ولی برای چندمین بار در رویارویی با یک تیم شرق آسیایی مغلوب شد. سوون سامسونگ که در فصل قبل و در دیدار رده بندی به پرسپولیس باخته بود این بار ۱-۲ نماینده کشورمان را شکست داد. تک گل پرسپولیس در آن دیدار را حامد کاویانپور به ثمر رساند. دیداری که در کره جنوبی برگزار می شد. پرسپولیس در دیدار رده بندی در همان سال ۰-۲ ایرتیش قزاقستان را مغلوب کرد و به عنوان سومی مسابقات رسید. اسماعیل حلالی و حمید استیلی دو گل پرسپولیس را به ثمر رسانده بودند.

کارنامه پرسپولیس مقابل تیم های ژاپنی و شرق آسیا +عکس

*دو دیدار با نیسان در جام در جام آسیا!

به گزارش مشرق، تیم پرسپولیس در مسابقات جام در جام باشگاه های آسیا (که از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۱ برگزار شد) هم دو بار و در فینال فصل ۹۳-۱۹۹۲ به دیدار یوکوهاما مارینوس (نیسان) از ژاپن رفت. این دو تیم در بازی رفت و در خانه حریف ۱-۱ به تساوی رضایت داد. این دیدار در روز ۲۷ دی ماه ۱۳۷۱ در ورزشگاه نیسان شهر توکیو برگزار شد.

تک گل پرسپولیس را حسن شیرمحمدی در دقیقه ۵۶ بازی به ثمر رساند. ترکیب پرسپولیس در بازی رفت عبارت بود از: رضا امراللهی، محمد پنجعلی، امیر موسوی نیا، محمد خاکپور، حسین عبدی، حمید استیلی، حمید درخشان، حمید روزبهانی، ناصر محمدخانی، حسن شیر محمدی، بهزاد داداش زاده.

کارنامه پرسپولیس مقابل تیم های ژاپنی و شرق آسیا +عکس

دو تیم در دیدار برگشت و در استادیوم آزادی در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند و پرسپولیس در حالی که برای قهرمانی یک تساوی بدون گل می خواست، با تک گل (تاکویاجی نو – ۷۲) مغلوب حریف ژاپنی شد و در مجموع دو بازی ۱-۲ نتیجه و قهرمانی را واگذار کرد.

ترکیب پرسپولیس در دیدار برگشت هم عبارت بود از: نادر باقری، امیر موسوی نیا، محمد خاکپور، محمد پنجعلی، جواد منافی، حمید روزبهانی، حمید استیلی، حمید درخشان، بهزاد داداش زاده، رضا عقابی (از دقیقه ۷۸ ناصر محمدخانی)، جمشید شاه محمدی (از دقیقه ۶۸ حسین عبدی). داوران آن مسابقه معال کیالی، علی بیطار فیاض و مسلم محمد هر سه سوریه ای بودند.

نکته مهم در خصوص این دیدارها محرومیت فرشاد پیوس، مرتضی کرمانی مقدم و مجتبی محرمی ۳ بازیکن کلیدی پرسپولیس در آن مسابقات بود. این ۳ نفر به دلیل محرومیت یکساله به خاطر درگیری در دیدار ایران و ژاپن در جام ملت های آسیا ۱۹۹۲ در تیم علی پروین حضور نداشتند! (شرح کامل حواشی این بازی را در اینجا بخوانید)

کارنامه پرسپولیس مقابل تیم های ژاپنی و شرق آسیا +عکس

**کارنامه پرسپولیس در مصاف با چشم بادامی ها

پرسپولیس تاکنون در رقابتهای بین المللی باشگاهی ۶ بار با تیم های شرق آسیایی مصاف داده که حاصلش ۵ باخت و یک برد بوده است. این تیم در دو دیدار با ژاپنی ها شکست خورد. در یک مصاف به چینی ها باخت و در سه رویارویی با کره ای ها یک برد و ۲ شکست را تجربه کرد. ۳ گل زده و ۱۰ گل خورده هم برایش ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید