تبیین ابهامات بخشنامه حفظ جزء 30‌ام قرآن در مدارس و چگونگی انتخاب نماینده ایران در مسابقات مالزی


تبیین ابهامات بخشنامه حفظ جزء 30‌ام قرآن در مدارس و چگونگی انتخاب نماینده ایران در مسابقات مالزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طی این هفته شاهد ابلاغ بخشنامه حفظ جزء سی قرآن توسط عالی‌رتبه‌ترین شخص وزارت آموزش و پرورش، ابلاغ آئین‌نامه جشنواره ملی قرآن دانشجویان، ارائه توضیحاتی درباره چگونگی انتخاب نماینده ایران در شصت‌ویکمین دوره مسابقات قرآن مالزی و... بودیم.

تبیین ابهامات بخشنامه حفظ جزء 30‌ام قرآن در مدارس و چگونگی انتخاب نماینده ایران در مسابقات مالزیبه گزارش ایکنا؛ طی این هفته، شاهد اخبار و رویدادهای قرآنی در حوزه‌های مختلف چون اجراهای متعدد اعضای گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) در مسیر پیاده‌روی اربعین، ابلاغ بخشنامه حفظ جزء سی‌ام قرآن به مدارس با امضای وزیر آموزش و پرورش و پاسخ به ابهامات این بخشنامه در برنامه رادیویی افق، ابلاغ آئین‌نامه جشنواره ملی قرآن دانشجویان، اعلام زمان تشکیل مجمع فوق‌العاده اتحادیه تشکل‌های قرآن کشور و ... بودیم.
اجرای متنوع گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) در پیاده‌روی اربعین
گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ همگام با سایر فعالان قرآنی کشورمان با خیل عظیم عزاداران حسینی در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کرد. این گروه بزرگ تواشیح از دوم آبان‌ماه با عبور از مرز مهران و با حضور در حرم‌های مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) در شهر مقدس کاظمین برنامه‌های خود را آغاز کرد. طی برنامه‌ریزی انجام شده اعضای این گروه با حضور در مسیر پیاده‌روی اربعین در موکب‌های مختلف به اجرای برنامه پرداختند.

ابلاغ بخشنامه «حفظ جزء سی‌ام‌ قرآن» به مدارس
سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و رئیس کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور، طی بخشنامه‌ای بر «حفظ جزء سی‌ام‌ قرآن کریم» به عنوان اولویت نخست فعالیت‌های دینی و قرآنی تأکید کرده است.
در قسمتی از این بخشنامه آمده است؛
«حفظ آیات کریمه الهی نیز از فعالیت‌های اثرگذار قرآنی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن به ویژه در سنین کودکی، تأکیدات فراوانی داشته‌اند، بدین منظور در اقدامی ارزشمند، با عزم ملی ستاد راهبردی حفظ و تمامی دستگاه‌های قرآنی کشور، «حفظ جزء سی‌ام‌ قرآن کریم» به عنوان اولویت نخست فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری اعلام می‌گردد».
پاسخ به ابهامات موجود در بخش‌نامه حفظ جزء سی قرآن
طی برنامه رادیویی افق در ابتدای هفته گذشته که با حضور محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش همراه بود، به سؤالات و ابهامات موجود در بخش‌نامه حفظ جزء سی قرآن، که اخیراً به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است، پاسخ داده شد.
در این برنامه بر تأکید دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی طی نامه‌ای رسمی که در شهریورماه امسال به وزیر آموزش و پرورش ارسال شد، بر ضرورت حضور وزارت آموزش و پرورش در طرح حفظ جزء سی قرآن تصریح شد که بر این اساس سیدمحمد بطحایی طی دستوری خواهان اجرای این موضوع با همکاری تمامی معاونت‌ها شدند و بخشنامه به مدارس سراسر کشور با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد. باید اذعان داشت براساس این ابلاغ هیچ بحث آموزشی جدیدی به دانش‌آموزان تحمیل نشده است و آموزش‌ها در راستای کتاب‌های آموزشی است و تنها موردی که اضافه شده این است که معلم‌ها به دانش‌‌آموزان در راه حفظ قرآن کریم تأکید دارند.

برپایی مسابقه حفظ و تفسیر سوره فجر در فرهنگ‌سرای رازی
مسابقه حفظ و تفسیر سوره مبارکه فجر به مناسبت اربعین حسینی ویژه نونهالان و نوجوانان مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه منطقه 11 شهرداری تهران، از ۱۱ تا ۱۴ آبان‌ماه در آمفی تئاتر فرهنگسرای رازی واقع در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، بوستان رازی در حال برگزاری است.
ابلاغ آئین‌نامه جشنواره ملی قرآن دانشجویان

آیین‌نامه سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در نیمه دوم مهرماه به دستگاه ابلاغ شد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت. این مسابقات در ۳۵ رشته و در شش بخش معارفی، آوایی، پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی برگزار خواهد شد.
مرحله دانشگاهی سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در انتهای ترم اول و مرحله درون‌دستگاهی یا همان سراسری دستگاه قبل از اتمام سال ۹۷ و اوائل سال ۹۸ برگزار می‌شود. همچنین مرحله ملی هم همچون سنوات قبل آبان‌ماه سال آینده است.
چگونگی انتخاب نماینده ایران در شصت‌ویکمین دوره مسابقات قرآن مالزی
پس از اینکه چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف مهرماه ۹۷ به میزبانی شهر اراک پایان یافت و چهره‌های نفرات برتر در رشته‌های مختلف مشخص شد بلافاصله نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و مالزی نیز معرفی شدند، اتفاقی که حدود دوسالی است، بدین شکل رخ می‌دهد.
در این بین «هادی موحدامین» که رتبه سوم مسابقات را بدست آورده بود به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات مالزی معرفی شد. در صورتی که برخی افراد بی‌اطلاع از آیین‌نامه مسابقات این انتظار را داشتند که نفر دوم «حمیدرضا مقدسی» راهی مسابقات مالزی شود و لذا این انتخاب برای آن‌ها سؤالاتی را به وجود آورده بود در حالی که در آیین‌نامه مسابقات ذکر شده است که کسی که بالاترین نمره در صوت و لحن را کسب کند به مسابقات مالزی اعزام می‌‌شود.
زمان تشکیل مجمع فوق‌العاده اتحادیه تشکل‌های قرآن کشور مشخص شد
مجمع فوق‌العاده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، همزمان با آغاز ربیع‌الاول، ۱۸ آبان‌ماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
طبق اطلاعیه درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی اتقان(پورتال مدیریت الکترونیک این اتحادیه)، مهم‌ترین دستور کار این مجمع در راستای انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه است، لذا از داوطلبان در این انتخابات خواسته شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟