نارنجک دستی متعلق به جنگ جهانی ابزاری برای گردو شکنی +عکس


نارنجک دستی متعلق به جنگ جهانی ابزاری برای گردو شکنی +عکس

روستایی در چین سالیان سال میزبان یک نارنجک دستی بود و اعضای آن از نارنجک به عنوان ابزاری برای گردو شکستن استفاده می‌کردند.

نارنجک دستی متعلق به جنگ جهانی ابزاری برای گردو شکنی +عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روستایی در کشور چین به مدت یک چهارم قرن از وسیله‌ای خطرناک برای گردو شکستن استفاده می‌کردند.

مردم این روستا تنها با دیدن یک آگهی دولتی متوجه حضور نادرست این نارنجک در میان خود شدند.

کشاورزی به نام ران که در استان شانشی زندگی می‌کند ادعا کرد که در اوایل دهه 1980 یک دوست این ابزار را به او هدیه داده است و او بدون هیچ تفکری از آن برای گردو شکستن استفاده کرد.

گفتنی است؛ این نارنجک دستی مدل 67 است و اصطلاح "چوب" را از آن خود کرده است. این نارنجک توسط ارتش آلمان در جنگ جهانی اول اختراع شد و تنها یکبار انفجار را در خود تعبیه کرده است. یک رشته کششی از طریق طول دسته عبور می کند و توسط یک کلاه پیچ در انتهای دیگر نارنجک پنهان می شود. اصطحکاک بر روی رشته موجب افروختن آتش شده و انفجار مهیبی را موجب می‌شود.

گفته می شود که مرد روستایی با کشف هویت این نارنجک در آگهی منتشر شده ، آن را به سرعت به ایستگاه محلی تحویل داد. اما آیا این نارنجک واقعا خاموش و تنها یک سلاح آموزشی برای سربازان آلمانی بوده است؟

اگر این یک سلاح واقعی بود، مواد منفجره داخل نارنجک می توانستند به تدریج در طول زمان ناپایدار شوند و کشاورز و اهالی روستا را به کام مرگ بکشاند.

بیشتر بخوانید:گل‌های رز طبیعی با ۲۰ سال عمر +تصاویر

نارنجک دستی متعلق به جنگ جهانی ابزاری برای گردو شکنی +عکس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس