آمار خدمات درمانی به زائران اربعین در مرزها


آمار خدمات درمانی به زائران اربعین در مرزها

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هزار و 815 نفر دچار مشکل قلبی، ٩٢٢ نفر مشکل تنفسی، هزار و 23 نفر در اثر حوادث ترافیکی، ٦٨٣ نفر به دلیل مسمومیت غذایی و هزار و 40 نفر نیز جراحی شده اند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «وبدا» نوشت: قاسم جان بابایی درخصوص خدمت رسانی درمانی در بخش اورژانس بیمارستانی به زائرین اربعین حسینی گفت: از 21 مهر تا ٩ آبان ماه، به ١٢١ هزار و ٥٥١ مراجعه کننده به بیمارستان ها و کلینیک های مرزی، شامل 64 هزار و 862 مرد و 56 هزار و 689 زن، خدمات بیمارستانی ارائه شده است.

وی در تشریح خدمات درمانی در اربعین حسینی اظهار داشت: از مجموع افرادی که به مراکز درمانی مستقر در مرز مراجعه کرده اند،چهار هزار و 59 نفر بستری شدند و 117 هزار و 487 نفر درمان و از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید:

استقرار رئیس سازمان راهداری در پایانه مهران

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: 26 هزار و 142 نفر به درمانگاه های تخصصی و 35 هزار و 308 نفر نیز به درمانگاه های سیار مراجعه و خدمات لازم را توسط کادر درمان دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: ١٢١ هزار و ٢٩٩ نفر از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مستقر در مرز، ایرانی و ٢٥٢ نفر از آنها نیز از اتباع خارجی بوده اند.

برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

امسال هشتم آبان ماه مصادف با این روز بود اما آیین راهپیمایی از آغاز ماه صفر شکل می گیرد.

سال گذشته بیش از 2 میلیون و 200 هزار زایر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد