آگاهی مردم از آموزش های امدادی از خسارت حوادث می کاهد


آگاهی مردم از آموزش های امدادی از خسارت حوادث می کاهد

سمنان- ایرنا- معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: افزایش آمادگی و آگاهی مردم از آموزش های امداد و کمک های اولیه به منظور مواجهه و مقابله درست در زمان حوادث غیرمترقبه باعث کاهش خسارت ها در جنبه های مختلف می شود.

پریوش پیوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان ها و نهادهای متولی در بخش فرهنگی و اجتماعی دغدغه های لازم را برای ارایه آموزش به منظور آمادگی عمومی در مقابله با حوادث مترقبه ندارند.
وی با بیان این که جامعه هنوز به میزان لازم نسبت به ضرورت داشتن آمادگی برای حوادث حساس نشده است، اظهارداشت: نهادهای اجرایی با وجود داشتن بودجه آموزشی و پژوهشی در این حوزه به آموزش های امداد و نجات به عنوان یک ضرورت نگاه نکرده اند چرا که به نیاز این امر باور ندارند.
پیوندی، توجه مسوولان را مقدمه برای ایجاد حساسیت در جامعه برشمرد و ادامه داد: ابتدا باید مسوولان دستگاه های اجرایی به امر آموزش همگانی در حوزه امداد و نجات توجه داشته باشند تا بتوانند حساسیت لازم را در اقشار مختلف جامعه به وجود آورند.
به گفته وی، اقدامات کنونی که با به وقوع پیوستن حادثه در کشور به ذهن ها خطور می کند، سطحی و گذار است.
پیوندی ادامه داد : حساس کردن جامعه و به خصوص خانواده ها به شناخت و فراگیری کمک های اولیه و امداد و نجات در راستای مواجهه با بلایای طبیعی و غیرطبیعی یکی از مثمرثمرترین اقدامات در این راستا می تواند باشد.
وی اضافه کرد: افزایش آگاهی جامعه در برخورد با حوادث طبیعی و غیر طبیعی باعث می شود مردم با واقعیات حوادث آشنا می شوند و در مواقع بروز حوادث با آرامش و توان بیشتری عمل کنند.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان سمنان، به لزوم حساس کردن جامعه به ویژه نسل جوان برای فراگیری کمک های امدادی تاکید و تصریح کرد: پذیرش شناخت و فراگیری آموزش های امداد و نجات در جامعه با سختی هایی همراه است اما، با آموزش ها و پایش مستمر امکان پذیر است.
به گزارش ایرنا، ایران جزء 10 کشور بلاخیز دنیا محسوب می شود و از نظر تنوع حادثه نیز در زمره پنج کشور دنیا قرار دارد.
9891/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا