طرح «کانون، مهارت، زندگی» در سمنان آغاز شد


طرح «کانون، مهارت، زندگی» در سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: طرح کانون، مهارت، زندگی با هدف تقویت مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی‌هنری این کانون آغاز شد.

مهدی جمال روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح «کانون، مهارت، زندگی» در کلیه مراکز فرهنگی‌ هنری ثابت و سیار کانون این استان تا پایان خرداد 98 اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه این نخستین بار است که چنین طرحی در کشور اجرا می شود، بیان کرد: این طرح در راستای شعار «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد» با هماهنگی مدیران و مسئولان 16 مرکز فرهنگی ‌هنری ثابت، چهار مرکز سیار روستایی و یک مرکز سیار شهری در سمنان برگزار می شود.
جمال افزود: «کانون، مهارت، زندگی»، طرحی است که بر اساس آن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری در راستای درونی‌کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان دوره ابتدایی، ترویج کتاب‌خوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آنان استفاده می‌شود.
وی، هدف از برگزاری طرح کانون، مهارت، زندگی را تقویت مهارت‌آموزی عنوان کرد و افزود: این طرح در بیش از 90 کلاس پایه دوم تا ششم ابتدایی در طول سال تحصیلی 97-98 اجرا می‌شود.
وی تاکید کرد: پس از بازخوردگیری و بررسی نتیجه، این طرح در تابستان سال آینده که زمان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است نیز با رویکرد های جدید اجرا می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس با مطالعه و کتاب‌خوانی، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری با آموزش‌های غیرمستقیم را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.
وی بیان کرد: هریک از مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر استان در طرح «کانون، مهارت، زندگی» با دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه ارتباط برقرار ‌می‌کنند.
جمال خاطرنشان کرد: حداقل دو روز در هفته دانش‌آموزان یک کلاس به ‌همراه معلمان خود در مراکز حضور ‌می‌یابند و در قالب فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری مانند قصه‌گویی، نمایش، نقاشی و کاردستی با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.
وی افزود: ظرفیت حضور تمام دانش‌آموزان مدارس به‌ویژه کودکان دارای نیازهای خاص در مراکز کانون وجود ندارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان گفت: در برخی از روزهای اجرای این طرح، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون در مدارس حضور می‌یابند و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری در مدرسه‌ها می‌پردازند تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
در حال حاضر 35 هزار و 730 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در استان سمنان هستند.
7342/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟