سی ان ان:شمار نظامیان آمریکایی در مرز مکزیک بیش از عراق است


سی ان ان:شمار نظامیان آمریکایی در مرز مکزیک بیش از عراق است

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: رئیس جمهوری آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات کنگره و برای جلب نظرحامیان خود قصد دارد نیروهای بیشتری به مرز با مکزیک اعزام کند، به این ترتیب شمار نظامیان آمریکا در مرز مکزیک بیشتر از تعداد این نظامیان در عراق خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سی ان ان گزارش داد: در حالی که کاروانی از مهاجران برای ورود به خاک آمریکا طی روزهای آتی به مرز مشترک مکزیک و آمریکا می رسند، دولت ترامپ از اعزام پنج هزار نیروی نظامی دیگر به مرزهای جنوبی آمریکا خبر داده است.
این رسانه تصویری آمریکایی افزود: هم اکنون 5 هزار و 200 نیروی نظامی به همراه دو هزار و 92نیروی گارد ملی در مرزهای مشترک آمریکا با مکزیک مستقر شده که این شمار نیرو از مجموع نظامیان آمریکایی در عراق بیشتر است.
سی ان ان در گزارش خود ادامه داد: آمریکا درحال حاضر درمجموع پنج هزار و 200نیروی نظامی درخاک عراق دارد اما به گفته برخی منابع عراقی شمار واقعی نظامیان آمریکایی حاضر در عراق بالغ بر 17هزار نفر است.
سی ان ان درادامه گزارش داد: ترامپ که درآستانه برگزاری انتخابات کنگره قرار است به 8ایالت رفته و کارزار انتخاباتی درحمایت از جمهوری خواهان راه اندازی کند، اعزام این نظامیان به مرزهای جنوبی با مکزیک را فاقد انگیزه سیاسی خواند، اما وی تلاش دارد تا نظر طرفداران خود را در مخالفت با مهاجران هر چه بیشتر جلب کند.
این رسانه تصویری آمریکایی گزارش داد:ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز به صراحت گفت که این کاروان (مهاجران) وقت خود را برای ورود به خاک آمریکا تلف می کنند واعزام نیروی نظامی به مرزهای جنوبی کار درستی است چرا که این مهاجران متجاوز(به خاک) آمریکا هستند.
تارنمای خبری انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد که یک کاروان چهار هزار نفره از مهاجران از آمریکایی جنوبی خود را به مرزهای شمالی مکزیک رسانده و علاوه بر آنها یک کاروان یک هزار نفره دیگر ازمهاجران که ناگزیر شده بودند ازیک پل برفراز رودخانه ای در کشور گواتمالا خود را به مکزیک برسانند، اکنون خود را به شهر مرزی 'تاپاچولا' مکزیک رسانده اند و این در حالی است که پنتاگون در صدد است با اعزام هزاران نیروی نظامی به مقابله با سیل مهاجران بپردازد، ایندیپندنت شمار نیروهای تازه نفس که قرار است دولت ترامپ به این مرزها اعزام کند را پنچ هزار نظامی اعلام کرد.
اروپام **1302**1590

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها