طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانید


ته چین از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است و شما می توانید این غذا را برای پذیرایی از مهمان ها در منزل بپزید. در طرز تهیه ته چین قالبی از برنج و سینه مرغ و ماست و زرده تخم مرغ و زعفران دمکرده و کره و نمک و زردچوبه و فلفل و خلال بادام و زرشک استفاده می شود.  برای پخت ته چین از روش ها و مواد غذایی مختلف استفاده می شود. ته چین مرغ و ته چین بادمجان...

ته چین از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است و شما می توانید این غذا را برای پذیرایی از مهمان ها در منزل بپزید. در طرز تهیه ته چین قالبی از برنج و سینه مرغ و ماست و زرده تخم مرغ و زعفران دمکرده و کره و نمک و زردچوبه و فلفل و خلال بادام و زرشک استفاده می شود.

برای پخت ته چین از روش ها و مواد غذایی مختلف استفاده می شود. ته چین مرغ و ته چین بادمجان و ته چین گوشت از انواع غذاهای لذیذ هستند و کمتر کسی پیدا می شود که این غذاها با ذائقه اش جور درنیاد بنابراین بهتر است شما در برنامه غذایی خود انواع ته چین ها را قرار دهید.

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانید

مواد لازم

برنج : دو پیمانه سینه مرغ : یک عدد ماست پرچرب : ۱/۲ پیمانه زعفران دمکرده : ۵ قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ : دو عدد کره : ۱۰۰ گرم نمک : به مقدار لازم فلفل : به مقدار لازم زردچوبه : به مقدار لازم زرشک : به مقدار لازم خلال بادام : به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره در منزل

برای پخت ته چین قالبی تک نفره ابتدا سینه مرغ را با یک عدد پیاز و نمک و زردچوبه بپزید. برنج را بشویید و به همراه مقداری آب برنج را خیس کنید.
در مرحله بعدی دستور پخت ته چین قالبی بعد از اینکه مرغ پخته شد آن را ریش ریش کنید.

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانید

در این مرحله از طرز تهیه ته چین قالبی درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس برنج را درون قابلمه بریزید و برنج را مقداری زنده تر از برنج دمی بردارید و درون آبکش بریزید.
زرده تخم مرغ را با کمک چنگال هم بزنید و زعفران و ماست پرچرب را به تخم مرغ های زده شده بیفزایید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانید

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانید

برنج آبکش شده را به مخلوط ماست و زعفران بیفزایید و هم بزنید تا همه مواد به برنج آغشته شود.

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانیدطرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانید
فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید سپس قالب مافین را با کمک کره چرب کنید و مقداری از مخلوط برنج زعفرانی را در کف قالب ها بریزید و با پشت قاشق مخلوط برنج را فشرده کنید سپس مرغ آبپز شده را ریش ریش کنید و روی برنج بریزید و با کمک پشت قاشق مواد ته چین را فشرده کنید و روی آن مقداری زرشک بریزید و مجددا روی زرشک ها مقداری برنج بریزید و با کمک پشت قاشق مواد را فشار دهید تا به یکدیگر بچسبند.

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانید

در مرحله آخر طرز تهیه ته چین قالبی مقداری کره یا روغن روی هر یک از ته چین ها بریزید و قالب را با کمک فویل بپوشانید و روی فویل چند سوراخ ایجاد کنید سپس قالب را درون فر به مدت ۱ تا ۱.۵ ساعت قرار دهید تا ته چین برشته و پخته شود و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون فر بیرون آورید و مقداری صبر کنید تا قالب خنک شود سپس ته چین ها را به صورت یکی یکی از درون قالب بیرون آورید و درون ظرف مورد نظر خود بریزید و ته چین قالبی را به زیبایی تزیین کنید.

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانید

نکات طلایی برای پخت بهتر ته چین قالبی

برای پخت ته چین قالبی می توانید از کاسه ماست خوری پیرکس استفاده نمایید. قالب های تک نفره و کوچک به مدت زمان کمتری برای پخت نیاز دارند. برای طعم بهتر ته چین قالبی از زعفران بیشتری استفاده کنید. اگر جنس قالب های تک نفره دارای کیفیت نیستند کف قالب را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید و کاغذ را بلافاصله از سطح ته چین جدا کنید زیرا در صورت سرد شدن ته چین جدا کردن کاغذ به سختی امکان پذیر است.

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره و نکاتی که باید بدانید

در این مطلب با طرز درست کردن ته چین قالبی آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای بی نظیر نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !