جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمند بسترسازی


جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمند بسترسازی

جمشید عدالتیان گفت:برای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور باید بستر‌های لازم به خوبی فراهم شود.

جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمند بسترسازی

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : جمشید عدالتیان افزود، صدور روادید، مجوزهای کسب و کار، مبادلات مالی، امنیت و ثبات اقتصادی و بسیاری موارد دیگر باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سئوالی که در حال حاضر برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی مطرح است اینکه با توجه به نبود مراودات بانکی اصل سرمایه یا سود حاصل از فعالیت های سرمایه گذاری خود در کشور را چگونه و به چه روشی انتقال دهند؟

عضو شورای عالی پیشکسوتان اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه در حال حاضر هیچ راه حلی برای موضوع مدنظر در کشور وجود ندارد و سرمایه گذاران خارجی در این زمینه به شدت دچار مشکل هستند.

وی افزود: جلب سرمایه و سرمایه گذاری خارجی یکی از راه های مهم ایجاد اشتغال، رشد و توسعه اقتصادی در هر کشوری است.

عدالتیان تصریح کرد: این مهم موجب اصلاح نظام مدیریتی، تبادل تجربیات اقتصادی و در عین حال انتقال دانش نوین، تکنولوژی و فناوری های جدید به کشور خواهد شد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد گفت: مصوبه جدید شورای عالی هماهنگی اقتصادی درباره جذب سرمایه گذاری خارجی گامی رو به جلو و می تواند در آینده هم برای کشور در حوزه های دیگر راهگشا باشد.

احمد جمالی افزود: بطورکلی برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید به معنای واقعی زیر ساخت های لازم در مملکت فراهم باشد.

وی ادامه داد: جریانات سرمایه گذاری خارجی در دنیا مانند سایر حوزه ها نسل های مختلفی را طی کرده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ضمن اشاره به موج پنجم سرمایه گذاری خارجی در دنیا گفت: بدون توجه به قواعد و مقررات سرمایه گذاری خارجی در کشورهای دیگر امروز نمی توان قواعد و مقررات خاص خود را تبیین کرد.

وی همچنین حوزه سرمایه گذاری خارجی را یکی از حوزه های به شدت رقابتی در دنیا توصیف کرد و افزود: در حال حاضر به اندازه ای که در حوزه سرمایه گذاری خارجی رقابت وجود دارد شاید در سایر حوزه ها به خصوص کالایی به این میزان رقابت وجود نداشته باشد.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآور شد: توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور بسیار واجد اهمیت است بنابراین می طلبد گام های بلند و مستحکمی با تعامل و هم افزایی در این حوزه برداشته شود.


رادیو اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته