هشدار‌ رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای؛ باشگاه‌هایی که مجوز نگرفتند منتظر تبعات آن باشند


 هشدار‌ رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای؛ باشگاه‌هایی که مجوز نگرفتند منتظر تبعات آن باشند

سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران گفت: باشگاه‌هایی که موفق به دریافت مجوز نشدند باید منتظر تبعاتش باشند.

به گزارش فرتاک ورزشی،

سهیل مهدی درباره اینکه چرا همه باشگاه‌های لیگ یکی و هفت باشگاه لیگ برتری موفق به کسب مجوز ملی و حرفه‌ای نشده‌اند, گفت: دلیل اصلی‌ این موضوع اقدام نکردن باشگاه‌ها برای دریافت مجوز بوده است. خیلی از باشگاه‌ها می‌توانند واجد شرایط دریافت این مجوز باشند اما متاسفانه برای کسب آن اقدام نمی‌کنند. به طور مثال باشگاه‌های صنعت نفت آبادان و گسترش فولاد (ماشین سازی) مجوز ملی گرفتند و اگر تا پایان سال 97 وظایف مربوط‌شان را انجام دهند, مجوزشان باطل نخواهد شد. اگر سایر باشگاه‌ها نیز در زمان مقرر اقدام می‌کردند می‌توانستند مانند این دو باشگاه حداقل مجوز ملی را دریافت کنند.

وی درباره اینکه چه عاملی باعث می‌شود باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای در زمان مقرر اقدام نکنند, تصریح کرد: برای این مورد 2 مشکل وجود دارد. اول اینکه تاکنون جرایمی که برای عدم دریافت مجوز در نظر گرفته می‌شد, به مرحله اعمال نمی‌رسید و تا به حال به صورت تشویقی با موضوع برخورد می‌‌شد و نه تنبیهی. امسال تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) کاملاً‌ مُصر است تا این اتفاق رخ دهد و برای باشگاه‌هایی که در این باره تلاش نمی‌کنند جریمه درنظر گرفته شود. باشگاه‌هایی که موفق به دریافت مجوز نشدند باید منتظر تبعاتش باشند.

مهدی افزود: دلیل دوم این است که اگر شرط ورود تیم‌ها به لیگ برتر دارا بودن مجوز ملی بود, باشگاه‌ها هرطور که شده برای دریافت این مجوز اقدام می‌کردند. مانند لیگ قهرمانان آسیا که مجوز حضور در آن دارا بودن مجوز حرفه‌ای است.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره تبعات عدم دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای اظهار داشت: وقتی تیمی به لیگ برتر راه پیدا می‌کند به یک باره با حجم زیادی از موانع روبه‌رو می‌شود که باید برای استانداردسازی آنها اقدام کند و این کار را برای باشگاه‌ها بسیار سخت می‌کند. مانند نساجی که امسال خیلی تلاش کرد اما در نهایت نتوانست مجوز ملی کسب کند.

مهدی در پاسخ به این سؤال که آیا با کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های پرسپولیس, ذوب‌آهن, استقلال و سایپا, این تیم‌ها دیگر مشکلی برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نخواهند داشت, عنوان کرد: آرا را به AFC ارسال می‌کنیم و نهایتاً آنها هستند که اجازه شرکت در لیگ قهرمانان را به این باشگاه‌ها می‌دهند.

وی با اشاره دوباره به اینکه «برای جدی گرفته شدن روال دریافت مجوز حرفه‌ای باید به سراغ جرایم و تذکرات برویم» گفت: از حالا باشگاه‌ها باید به دنبال انضباط در باشگاه‌هایشان بروند مخصوصاً در بحث شفافیت مالی که قرار است از سال آینده روی این موضوع سخت‌گیری بیشتری شود. «رفتار جوانمردانه مالی» بحثی است که فیفا برای کشور‌ها اجبار کرده و AFC نیز از امسال در دستور کار خودش قرار داده است. چند کشور آسیایی این بحث را آغاز کرده‌اند و زمانی که در ایران هم اجرایی شود, کار تیم‌ها برای مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر خواهد شد. بنابراین باشگاه‌ها باید بروند به سمت شفافیت مالی تا دچار مشکلات جدید نشوند. حساسیت‌های AFC در سال آینده انضباط مالی است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک ورزشی کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس