آمریکا نمی تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند


آمریکا نمی تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند

کارشناس سیاست خارجی اقدام آمریکا در تعیین چهارم نوامبر به عنوان تاریخی به منظور به صفر رساندن صادرات نفت ایران را تلاش برای مقابله با نفوذ کشورمان در منطقه خواند و گفت: ترامپ می کوشد با این سازوکارها ایران را دچار انزوا کند.

«حسن هانی زاده» در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان راجع به اقدامات آمریکا در تاریخ چهارم نوامبر بر علیه ایران گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از ورود به کاخ سفید تمام امکانات و توان سیاسی و مالی خود را برای تقابل با جمهوری اسلامی به کار برده و جریان سازی های گسترده ای در آمریکا علیه ایران ایجاد کرد.

کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه نفوذ ایران در منطقه و مقابله آن با تکفیری ها قطعا به موفقیت رسیده که امروز آمریکا را نسبت به ایران خشمگین کرده است، افزود: رییس جمهور آمریکا با خروج از برجام تحریم های جدیدی بر علیه ایران وضع کرد و اعلام کرد تا 4 نوامبر صادرات نفت ایران را به صفر می رساند که این مسئله یک جنگ روانی است تا بتواند جلوی موفقیت و نفوذ ایران در خاورمیانه را بگیرد.

«هانی زاده» با اشاره به شکست عربستان در یمن و پیروزی دولت سوریه در مقابل تروریست ها و همچنین شکست تروریست ها در عراق خاطرنشان کرد: همه اینها از جمله دستاوردهای سیاست خارجی ایران است که موجب خشم آمریکا شده و باعث شده ترامپ بخواهد با سازوکارهایی در مقابل ایران مقاومت داشته باشد.

وی یادآور شد: ترامپ می خواهد ایران را دچار مشکلات داخلی کرده تا از نفوذ آن در منطقه بکاهد و تهران را دچار یک انزوا در خاورمیانه کند.

کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر این نکته که قطعا آمریکا به هدف خود در به صفر رساندن صادرات نفت ایران نخواهد رسید، افزود: این مسئله امکان پذیر نیست زیرا بسیاری از کشورهای جهان نیازمند نفت ایران هستند./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق