آذربایجان شرقی دارای 292 هزار دانش آموز بسیجی است


آذربایجان شرقی دارای 292 هزار دانش آموز بسیجی است

تبریز-ایرنا- رییس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی، مجموع دانش آموزان بسیجی فعال و عادی استان را 292 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد از دانش آموزان در قالب 50 حوزه مقاومت بسیج و سه هزار واحد مقاومت مدارس فعالیت می کنند.

وحید فرشباف رشیدی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه،
با اشاره به آغاز هفته بسیج دانش آموزی از هفتم تا 13 آبان، برنامه این هفته در استان را تشریح کرد.
وی اولین برنامه هفته بسیج دانش آموزی را دیدار 40 نفر از نخبگان دانش آموز بسیجی آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان و ارایه گزارش عملکرد این مجموعه بیان و اضافه کرد: در همین روز برگزاری مانور رسانه ای جبهه مقاومت سایبری و هم اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی با استاندار و فرمانداران برگزار می شود.
فرشباف رشیدی، برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی توسط هیات های دانش آموزی، آغاز ثبت نام لیگ علمی پایا، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدای دانش اموز و معلمان شهید، حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی دختر و پسر در نمازهای جمعه، برگزاری یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز کشور در مدارس دوره متوسطه، اجرای برنامه پدافند غیرعامل در مدارس و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و هنری را از جمله برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان برشمرد.
وی تعداد شهدای دانش آموز آذربایجان شرقی را یکهزار و 850 نفر اعلام کرد که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است طی سال تحصیلی جاری 144 یادواره شهید در حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی در استان برگزار شود.
فرشباف رشیدی ، تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، هویت بخشی به دانش آموزان، تشکیلاتی و جمعی عمل کردن، مسجد محوری و تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی مومن را از اهداف اصلی و محوری بسیج دانش آموزی بیان کرد.
وی کیفی سازی درس آمادگی دفاعی در مدارس را از اهداف دیگر بسیج دانش آموزی بیان و اضافه کرد: این درس که در پایه نهم به مدت دو ساعت در هفته و پایه دهم به مدت سه ساعت در هفته تدریس می شود با برنامه ریزی خاصی در مدارس استان تداوم دارد که طی آن اردوهای یک روزه برای دانش آموزان پسر در میادین تیر و آمادگی دفاعی برای دانش آموزان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، در آذربایجان شرقی 715 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.
3038/3071/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی