قطع درختان شاه گز در جنوب کرمان شایعه است


قطع درختان شاه گز در جنوب کرمان شایعه است

جیرفت - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه قطع درختان شاه گز در این مناطق یک شایعه است گفت: هیچ مورد قاچاق چوبی در این حوزه نداریم و اگر موردی هم باشد، در بخش مستثنیات مردم است.

محمدحسن کردستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت های چوب از اراضی به صورت ملی یا شخصی انجام می شود، اظهار داشت: قطع درختان در اراضی ملی جرم بوده و تاکنون هیچ موردی در این بخش گزارش نشده است.
وی ادامه داد: در بخش مستثنیات (خصوصی) قطع درختان جنگلی با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: هیچ درخت گز دست کاشت و خودرویی در اراضی ملی قطع نشده و تمامی گز ها نیز دارای چوب و ساقه قطور نیستند تا قطع شوند.
وی با بیان اینکه تمامی شاه گزهای جنوب کرمان در اراضی مستثنیات است، بیان کرد: برداشت چوب با مجوز این اداره کل در زمین های مستثنیات انجام می شود.
کردستانی ضمن رد مطلب قطع درختان شاه گز در جنوب کرمان تصریح کرد: کشت ردیفی گز تصادفی نیست و بخش خصوصی این درختان را کشت کرده است.
وی ادامه داد: هدف از احداث این مدل کشت ردیفی درختان جنگلی، ایجاد بادشکن است که در زمینه کاهش سرعت باد، تعرق، جلوگیری از ریزگردها و افزایش تولید محصول فواید زیادی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: عمده بادشکن ها را اداره کل منابع طبیعی به عنوان سیاست تشویقی با همکاری مردم ایجاد کرده و در این زمینه با اهدای رایگان درخت و پرداخت هزینه حمل درخت از این بخش حمایت کرده است.
وی گفت: گزهای دست کاشت در مالکیت خصوصی واقع شده است ولی اداره کل منابع طبیعی در زمینه صدور مجوز قطع و حمل این درختان نظارت کامل دارد.
هم اکنون تعداد پنج هزار درخت در جنوب کرمان در دست کاشت است که می تواند نقش مهمی در توسعه بافت گیاهی این دیار ایفا کند.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب را زیر پوشش دارد.
7459/7429/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا