وزیر ورزش: از فدراسیون‌ها سکوی المپیک می‌خواهیم


وزیر ورزش: از فدراسیون‌ها سکوی المپیک می‌خواهیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: سهمیه تنها خواسته ما از فدراسیون‌ها نیست، بلکه باید تلاش کنند، روی سکوی المپیک بروند.

وزیر ورزش: از فدراسیون‌ها سکوی المپیک می‌خواهیمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک، برگزاری جلسات مستمر را برای برنامه ریزی برای حضور قدرتمندانه در بازی‌های المپیک و پارالمپیک مورد توجه قرار داد و گفت: با هدف نتایج خوب و پیگیری برای اردو‌های آمادگی، تجهیزات و تدارکات برنامه ریزی را از هم اکنون آغاز کرده ایم.
وی افزود: با تلاش و برنامه ریزی در فاصله حدود ۲ سال تا برگزاری بازی‌های المپیک با توجه به اضافه شدن برخی از رشته‌ها که ایران در آن‌ها مدعی است؛ امیدواریم بتوانیم نتایج خوب و آبرومندانه کسب کنیم. تنها خواسته ما از فدراسیون‌ها کسب سهمیه نیست بلکه تلاش برای رفتن روی سکوی المپیک است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: بازی‌های داخل سالن آسیا، بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی، بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ را برای حضور مقتدرانه در رویداد‌های مهم المپیک و پارالمپیک سپری کردیم، چرا که آوردگاه المپیک آوردگاه مهم و حساسی است که ۲۰۰ کشور رقابت دارند.
وی فرآیند کسب سهمیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک را مورد توجه قرار داد و افزود: با این توجه که فرایند سهمیه‌ها در پروسه زمانی یک و نیم تا ۲ ساله رخ می‌دهد، باید در همه رویداد‌های حساس متمرکز شویم تا با بهترین شرایط سهمیه‌ها را بدست آوریم و بهترین نتایج را بگیریم.
سلطانی فر به نتایج کاروان‌های ورزشی ایران در تاریخ بازی‌های المپیک اشاره کرد و گفت: در ۱۶ دوره گذشته حضور در بازی‌های المپیک به ۱۸ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۹ برنز دست یافتیم که چهار مدال طلا مربوط به بازی‌های المپیک، قبل از سال‌های پیروزی انقلاب بوده است و ۱۴ مدال طلا را در ادوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آوردیم.
وی ادامه داد: بهترین نتیجه در بازی‌های المپیک مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که چهار مدال طلا، پنچ نقره و سه برنز بدست آمد و در المپیک ریو هم سه مدال طلا، یک نقره و چهار برنز کسب شد.
وزیر ورزش و جوانان نسبت به مدال آوری رشته‌هایی نظیر کاراته، شمشیربازی، تیراندازی، قایقرانی و جودو در کنار چهار رشته دیگر ابراز امیدواری کرد و گفت: در دوومیدانی هم می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌های این رشته به ویژه در ماده‌های نیمه استقامت، تعداد مدال‌های بیشتری کسب کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق