پلیس ترکیه از چاه آب کنسولگری سعودی نمونه‌برداری کرد


پلیس ترکیه از چاه آب کنسولگری سعودی نمونه‌برداری کرد

در ادامه تحقیقات پلیس ترکیه درباره پرونده قتل خاشقچی، از چاه آب کنسولگری سعودی در استانبول نمونه‌برداری شد.

خبرگزاری فارس: تیم تحقیقاتی ترکیه امروز (پنجشنبه) از چاه آب در باغ کنسولگری سعودی در استانبول نمونه‌برداری کرد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» مقامات سعودی به نیرو‌های امنیتی ترکیه اجازه ندادند که باغ و چاه آب کنسولگری را بازرسی کنند، اما ترکیه‌ای‌ها توانستند از آب داخل چاه نمونه‌برداری کنند.

پیشتر برخی سران سیاسی و مقامات امنیتی ترکیه گفته بودند که بخش‌هایی از جسد «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی در کنسولگری استانبول، به داخل چاه آب در باغ این ساختمان انداخته شده است.

دادستانی کل عربستان نیز امروز اعلام کرد که طبق اطلاعاتی که از طرف ترکیه دریافت شده، احتمالا قتل خاشقچی از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است. (جزئیات بیشتر)

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

در بیانیه دیوان سلطنتی سعودی ادعا شده که خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، با عده‌ای که قصد «ترغیب کردن» وی برای «بازگشت» به ریاض را داشتند، درگیر شده و نهایتا در پی یک «اشتباه» مرده است.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیرو‌های امنیتی این کشور دو بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شدند. پلیس ترکیه با ظن اینکه سه خودرو متعلق به کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شده، دو منطقه (جنگل بلگراد و مزرعه‌ای در شهر یالووا) در نزدیکی شهر استانبول را بازرسی کرد.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری، روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا منتشر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403