کردستان عراق سرمایه گذاری خارجی را تشویق می کند


کردستان عراق سرمایه گذاری خارجی را تشویق می کند

اربیل – ایرنا - 'نیچروان بارزانی' نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در دیدار با هیات اقتصادی و تجاری آمریکا تاکید کرد: تشویقات لازم برای سرمایه گذاری در کردستان عراق به سرمایه گذاران ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، بارزانی در دیدار هیات 30 نفره از نمایندگان شرکتهای بزرگ آمریکایی و تجار این کشور با وی، اعلام کرد که کردستان عراق از شرکتها و سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در این منطقه استقبال کرده و تسهیلات لازم را در این خصوص در اختیار آنها قرار می دهد.
بارزانی افزود: فرصتهای لازم برای توسعه زیرساختهای اقتصادی و سرمایه گذاران در کردستان عراق فراهم و قوانین مربوطه نیز اصلاح شده است.
نیچروان بارزانی تصریح نمود که شرایط برای فعالیت شرکتهای آمریکایی در اقلیم فراهم شده است.
این اولین بار است که یک هیات بزرگ اقتصادی و تجاری آمریکایی وارد اربیل می شود. هیات مذکور در طول حضور چند روزه خود با مسئولان و اعضای اتاقهای بازرگانی منطقه کردستان عراق و اتاق سرمایه گذاری دیدار و گفتگو کرد.
استفن فیگن سرکنسول آمریکا در اربیل در کنفرانسی مطبوعاتی در خصوص حضور شرکت های این کشور در کردستان عراق اظهار داشت: دولت متبوعش مشوق شرکت های آمریکایی برای فعالیت در کردستان عراق می باشد و امیدوار است که سفر این هیات زمینه ساز توسعه حضور اقتصادی آمریکا در منطقه گردد.
هیات تجار و بازرگانان آمریکایی روز دوشنبه وارد اربیل در کردستان عراق شد.
در حالی آمریکا در تلاش برای توسعه حضور اقتصادی خود در کردستان عراق است که این کشور ساخت بزرگترین کنسولگری خود در جهان را در اربیل چندی پیش آغاز کرده است.
خاورم**351**4**380

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس