حضور روحانیون مسلط به زبان های انگلیسی و عربی در موکب مسجد جمکران/برگزاری مسابقه عکس اربعین / ورود کلینیک های انتظار به عرصه آموزش معارف مهدوی


حضور روحانیون مسلط به زبان های انگلیسی و عربی در موکب مسجد جمکران/برگزاری مسابقه عکس اربعین / ورود کلینیک های انتظار به عرصه آموزش معارف مهدوی

آغاز میزبانی مسجد مقدس جمکران از زائران اربعین، حضور روحانیون مسلط به زبان های عربی و انگلیسی، برگزای مسابقه عکس اربعین 97، از جمله مهمترین برنامه های مهدوی در هفته آخر آبان محسوب می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر:‌ آخرین هفته آبان ماه، مصادف با فعالیت ها و اخبار متعددی در حوزه مهدویت بود که نشان از حلاوت و شور مهدی باوران دارد. در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین/تدارک ویژه برای زائرانِ همسایه های شرقی کشور

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی»، در تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران ویژه ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: میعادگاه منتظران از 28 مهرماه تا 17 آبان شرایط اسکان زائران اربعین حسینی و نیز زائران امام رضا(ع) را که از قم عبور کرده و به مشهدالرضا(ع) می روند، فراهم می کند.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: اسکان بین 10 تا 15 هزار نفر در هر شب در مسجد جمکران پیش بینی و چهار ایستگاه صلواتی برای خدمت رسانی به زائران در محوطه مسجد در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام میزبانی مسجد مقدس جمکران از زائران اربعینِ همسایگان شرقیِ کشور، بیان کرد: کار ویژه تر میعادگاه منتظران، خدمات اسکان و پذیرایی از زائران هندی، پاکستانی و افغانستانی است که از مرزهای شرقی وارد ایران می شوند. لذا برای این زائران مکانی تدارک دیده شده و طی 21 روز اعلام شده به آنها خدمت رسانی می شود.

آغاز به کار موکب «مع امام منصور»/میزبانی خادمان افتخاری جمکران از زائران اربعین

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» با اعلام برپایی موکب مسجد مقدس جمکران در فضایی به مساحت دو هزار مترمربع، اظهار کرد: موکب «مع امامٍ منصور» در این فضا و با پیش بینی محل اسکان، آشپزخانه، محل ارائه خدمات فرهنگی، نمازخانه پیشخوان ارائه خدمات تغذیه ای و ... از یکم آبان تا روز اربعین حسینی پذیرای زائران می شود.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران اعلام کرد: تیم خادمان موکب مسجد مقدس جمکران دیشب در قالب سه اتوبوس به کربلا اعزام شدند؛ هفته گذشته تجیهزات و گروه پیشرو اعزام شده بود و تیم اجرایی هم که غالب شان از مرکز خادمان افتخاری تشکیل شده است شامل 210 نفر اعزام شده اند تا طی این 10 روز به زائران خدمت رسانی کنند.

حضور روحانیون مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی در موکب مسجد جمکران

ابراهیم صدوقی با اشاره به فعالیت های موکب مسجد مقدس جمکران گفت: در موکب مع امام منصور در عمود ۱۰۷۰ با توجه به حضور زائرین از کشورهای مختلف ضرورت طرح مباحث فرهنگی با رویکرد مهدوی و پاسخگویی به شبهات دشمنان در اولویت فعالیت‌های فرهنگی است و در این راستا جمعی از اساتید روحانی مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی به موکب عراق مسجد مقدس جمکران اعزام شدند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: در حوزه مهدویت و استکبار ستیزی نیز چندین برنامه در موکب عراق تدارک دیده شده که یکی از آنها طرح برائت از صهیونیسم است که با هدف حمایت از مظلومین عالم مانند مسلمانان فلسطین، بحرین و تمام کسانی که در سراسر عالم با این رژیم جعلی و غاصب مقابله می‌کنند برگزار خواهد شد.

مسابقه «عکس اربعین ۹۷» برگزار می شود

بنیاد فرهنگی مهدی موعود تهران در سال های گذشته با برنامه های ویژه فرهنگی در راهپیمایی میلیونی اربعین حضور داشته است؛ امسال نیز با کمک یکی از خیرین و بانیان حسینی، اقدام به برگزاری مسابقه «عکس اربعین 97» کرده است. به 40 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

ورود کلینیک های انتظار به عرصه آموزش معارف مهدوی

حجت الاسلام «سید علی درچه ای»، با اشاره به برنامه های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شهرستان های استان تهران، اظهار کرد: هفته گذشته در شهر قدس و قرچک، در راستای اجرای کلینیک انتظار،‌ پزشکان و مشاوران در این دو منطقه حضور یافته و به ویزیت بیماران پرداختند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان های استان تهران افزود: برنامه مشاوره و خدمات پزشکی در این دو شهر به بیماران ارایه و قرار شد به صورت ماهانه در میدان امام حسین(ع) شهر قدس و منطقه داوودآباد در قرچک این خدمات به مراجعان ارایه شود؛ همچنین ذیل برنامه کلینیک انتظار با تشکیل پرونده پزشکی فرد، کار درمانی به شکل جدی تر و تخصصی تر پیگیری و از سوی دیگر، پرونده مشاوره نیز برای بیمار تشکیل می شود.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)