پژو پارس را بشناسید


حدود 16 سال از معرفی پژو پارس می‌گذرد و همچنان پس از گذشت مدت‌ها با همان شکل و ظاهر اولیه و تغییرات اندک، هر ساله به فروش می‌رود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پژو پارس از جمله محصولاتی است که در بازار ایران هنوز هم طرفداران زیادی دارد. حدود ۱۶ سال از معرفی اولین نمونه این خودرو می‌گذرد و همچنان پس از گذشت مدت‌ها با همان شکل و ظاهر اولیه و تغییرات اندک هر ساله به فروش می‌رود.

پژو پارس را بشناسید

۳ سال پیش و پس از مدت‌ها تولید داشبورد‌های قدیمی و از مد افتاده پژو پارس، به دلیل اجبار استاندارد به نصب دو کیسه هوا روی خودرو‌های داخلی طراحان داخلی ایران خودرو تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی بر روی آن گرفتند. از آن سال تاکنون طرح داشبورد جدید این خودرو در مقایسه با نمونه‌های قدیمی‌تر با نورآوری بیشتری همراه بوده و با استفاده از متریال‌هایی با طرح چوب، حس بهتری به سرنشینان منتقل می‌کند. با این وجود پاشنه آشیل پژو پارس همچون دیگر محصولات ایران خودرو به قوت خود باقی مانده و آن استفاده بیش از اندازه از پلاستیک خشک در طراحی داخلی است. با این همه سطح صاف ایجاد شده بر روی داشبورد که اصطلاحا با عنوان داشبورد سوناتایی معروف شده جذابیت خاصی به آن می‌بخشد.

پژو پارس را بشناسید

همچنین اگر از نبود آپشن تنظیم ارتفاع فرمان و زاویه قرارگیری بد آن بگذریم؛ می‌توان به سیستم صوتی با کنترل‌های روی فرمان، آینه‌های برقی، شیشه‌های برقی تمام پنجره‌ها، غربیلک فرمان چرمی، سنسور دنده‌عقب و صندلی‌هایی با تنظیم برقی به عنوان دیگر تجهیزات پژو پارس اشاره کنیم. جدا از امکانات داخلی چیزی که امیدوارکننده به نظر می‌رسد فضای صندوق عقب این خودرو است که با حجم ۴۷۰ لیتری وسایل مورد نیاز مسافرت یک خانواده ۵ نفره را به راحتی در خود جای می‌دهد.

پژو پارس را بشناسید

پژو پارس همچنان از پیشرانه ۱٫۸ لیتری XU۷ بهره می‌برد. این پیشرانه ۸ سوپاپ با حجم ۱۷۶۱ قدرتی معادل ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه را ایجاد می‌کند. با این همه یکی از مشکلات این پیشرانه مصرف سوخت بالای آن است که عددی در حدود ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری و ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برون شهری را نشان می‌دهد.

در مجموع این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی ۹٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر در رده مصرف سوخت G. قرار می‌گیرد. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و به گفته مسئولان ایران‌خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۱۳٫۲ ثانیه است.

پژو پارس را بشناسید

سیستم تعلیق پژو پارس در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از گونه پیچشی است. نرمی این خودرو در قیاس با سایر محصولات وطنی و خودرو‌های چینی نمره قبولی را کسب می‌کند. این خودرو در چرخ‌های جلو از ترمز‌های دیسکی مجهز به سیستم ABS و در چرخ‌های عقب از ترمز‌های کاسه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !