چین در تقابل با آمر یکا محدودیتهای وارداتی از هند را حذف کرد


چین در تقابل با آمر یکا محدودیتهای وارداتی از هند را حذف کرد

تهران - ایرنا - دولت چین برای مبارزه با جنگ تجاری آمریکا، برخی از محدودیت های چندین ساله واردات مواد غذایی از هند را حذف و بازار داخلی خود را در اختیار این کشور گذاشت.

به گزارش رروز یکشنبه ایرنا، با وجود آنکه چین بزرگترین وارد کننده روغن مصرفی کلزا در جهان است اما با توجه به قرار گرفتن در جنگ تجاری با آمریکا، در چند ماه اخیر تعرفه واردات این روغن مصرفی از آمریکا را افزایش داده است.
برهمین اساس یکی از مقامات هندی در مصاحبه با خبرگزاری ایندیا گفت، چین در مذاکرات اخیر از آمادگی ورود مواد غذایی بویژه روغن کلزا از هند به این کشور خبر داد.
از سال 2012 تا سال جاری دولت چین با توجه به وجود برخی از آفات محصولات گیاهی هند، واردات کلیه محصولات گیاهی از این کشور را ممنوع کرد.
به گفته منابع خبر، در ماه گذشته نشستی میان مقامات هندی چینی صورت گرفت که براساس توافقات این نشست هند می تواند صادرات مواد غذایی بویژه روغن کلزا خود به چین را ادامه دهد.
از طرف دیگر، شرکت‌های هندی همچنین فهرستی شامل 180 قلم کالا را که شرکت‌های این کشور می‌توانند به آمریکا صادر کرده و جای خالی چینی‌ها در بازار آمریکا را پر کنند، آماده کرده‌اند.
هندی‌ها قصد دارند در اولین قدم عدم حضور 10 میلیارد دلار کالای چینی در بازار آمریکا را جبران کنند. پس از آنکه ماه گذشته میلادی واشنگتن بر واردات 6 هزار قلم کالا معادل 200 میلیارد دلار واردات از چین تعرفه گمرکی اعمال کرد، دهلی نو فهرستی متشکل از 180 قلم کالا را آماده کرده و امیدوار است بتواند تولیدات خود را به آمریکا صادر کند.
تایمز‌آف ایندیا به نقل از یک منبع آگاه از وزارت بازرگانی هند نوشته است؛ این احتمال وجود دارد که شرکت‌های هندی بتوانند 8 تا 10 میلیارد دلار از شکاف ایجادشده ناشی از جای خالی چینی‌ها در بازار آمریکا را پر کنند.
هندی‌ها می‌خواهند از قطعات خودرو گرفته تا محصولات شیمیایی خود را به آمریکا صادر کنند.
آساق**9473**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش