انتخابات شوراهای دانش آموزی در مهاباد برگزار شد


انتخابات شوراهای دانش آموزی در مهاباد برگزار شد

مهاباد- ایرنا- بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی امروز /سه شنبه/ همزمان با سراسر کشور در مدارس مهاباد با هدف بهره مندی از توانمندی های قشر محصل و تقویت روحیه خودباوری و مسوولیت پذیری در بین آنان برگزار شد.

به گزارش ایرنا معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش مهاباد در آیین نمادین آغاز این انتخابات که در دبیرستان دخترانه هاشم سهیلی این شهر برگزار شد، گفت: امسال انتخابات شوراهای دانش آموزی مهاباد در 320 مدرسه شهری و روستایی در 2 نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود.
احمد رحمانی ادامه داد: سه هزار و 240 دانش آموز واجد شرایط در این انتخابات به عنوان نامزد ثبت نام کرده اند که از بین آنها بیش از 2 هزار و 200 نفر با آرای دانش آموزان به عنوان شورای دانش آموزی انتخاب می شوند.
وی اضافه کرد: مشارکت موثر دانش آموزان در تصمیم سازی و اجرای مطلوب برنامه های آموزش و پرورش از دیگر اهداف برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی است.
رحمانی ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم را برحسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی اعلام کرد و گفت: در مدارس تا 250 دانش آموز، پنج عضو اصلی و 2 نفر عضوعلی البدل، از 250 تا 350 دانش آموز، هفت عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل انتخاب می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش مهاباد اضافه کرد: در مدارس از 350 تا 550 دانش آموز، 9 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل و از 550 نفر دانش آموز به بالا 11 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل انتخاب می شوند.
به گزارش ایرنا، امسال 41 هزار و 269 دانش آموز در قالب 324 مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در مهاباد امسال ثبت نام کرده اند.
9903/6185/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق