مطبوعات ترکیه جمعه 19 اکتبر 2018


رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه: انشاءالله در آینده بسیار نزدیک در کومرات سرکنسولگری ترکیه گشایش خواهد یافت

روزنامه وطن طی گزارشی با عنوان " اردوغان ترکهای گاگاووز را مورد خطاب قرار داد " می نویسد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در خطاب به ترکهای گاگاووز در کومرات اظهار داشت، انشاءالله در آینده بسیار نزدیک در کومرات سرکنسولگری ترکیه گشایش خواهد یافت. اردوغان گفت، در ملداوی 5 قرارداد مهم امضا کردیم. سرکنسولگریمان در کومرات به روابطمان تقویت خواهد بخشید. فراموش نکنید که ما یک خانواده بزرگ 300 میلیونی بوده و در جغرافیایی از آدریاتیک گرفته

روزنامه حریت طی گزارشی به نقل از آلبایراک می نویسد، روند تلاطمات در اقتصاد ترکیه و بازارهای مالی متوقف شده است.

براساس این گزارش برات آلبایراک وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه طی سخنانی در اجلاس اتحادیه بازرگانی و صنایع 2018 در استانبول ضمن اشاره براینکه، روند تلاطمات در اقتصاد ترکیه و بازارهای مالی متوقف شده است، اظهار داشت، ارزش لیر ترک در مقابل دلار امریکا 21 درصد افزایش یافته است.

روزنامه استار در گزارشی با عنوان " هفتمین A400M به نیروهای مسلح ترکیه تحویل داده شد " می نویسد، تعداد هواپیماهای A400M که قابلیتهای ترابری تاکتیکی نیروهای مسلح ترکیه را افزایش داده و بعنوان " قلعه پرنده " ارزیابی می شود، افزایش می یابد. در چهارچوب پروژه A400M که با هدف تامین نیازهای نیروی هوایی، از سوی سازمان صنایع دفاعی به پیش برده می شود، 7 امین هواپیما بعد از اتمام آزمایشهای فنی و پذیرش در شهر سویلا اسپانیا که در آنجا تولید می شود، توسط خلبانان ترک به ترکیه آورده شده و به فرماندهی 12 امین پایگاه ترابری هوایی در کایسری تحویل داده شد.

روزنامه خبرترک در گزارشی با عنوان " پاموک کاله ظرف 9ماه رکورد توریست را شکست " می نویسد، پاموک کاله که در لیست میراث جهانی یونسکو جای دارد، امسال از 1 میلیون و 750 هزار توریست میزبانی کرده که این رقم نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است. شمار توریستهایی که در 9 ماه اول سال جاری از پاموک قلعه دیدن کرده اند، به بالاترین سطح 4 سال اخیر رسیده است.

و روزنامه صباح در گزارشی با عنوان " فیلم درخت گلابی وحشی در جشنواره فیلم لندن " می نویسد، فیلم " درخت گلابی وحشی " به کارگردانی نوری بیگله جیلان در حاشیه جشنواره فیلم لندن بر روی پرده رفت. در نمایش این فیلم در سالن سینمای 400 نفره " کروزن میفر " یکی از سالن های سینمای معروف لندن، نوری بیلگه جیلان کارگردان فیلم نیز شرکت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری