الجزیره 'تصویر' جدیدی از ماجراى قتل خاشقچی منتشر کرد


ایرنا: شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اعلام کرد : تصاویر جدیدی از دوربین های حفاظتی به دست آورده است که تحرکات 'ماهر عبدالعزیز مطرب ' رییس تیمی را نشان می دهد که مظنون به قتل خاشقچی هستند. در تصویر اول ، مطرب در ساعت 9:55 صبح دوم اکتبر ساعاتی قبل...

ایرنا: شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اعلام کرد : تصاویر جدیدی از دوربین های حفاظتی به دست آورده است که تحرکات 'ماهر عبدالعزیز مطرب ' رییس تیمی را نشان می دهد که مظنون به قتل خاشقچی هستند.

در تصویر اول ، مطرب در ساعت 9:55 صبح دوم اکتبر ساعاتی قبل از ورود جمال خاشقچی وارد کنسولگری عربستان در استانبول می شود و در تصویر دوم هم مطرب ساعت 4:53 بعد از ظهر خارج از منزل کنسول عربستان که در 300 متری از ساختمان کنسولگری قرار دارد ، دیده می شود.

الجزیره 'تصویر' جدیدی از ماجراى قتل خاشقچی منتشر کرد

این گزارش می افزاید : تصویر سوم هم مطرب را ساعت 5:15 بعد از ظهر در جمع اعضای گروه خود و در حال حمل یک چمدان بزرگ نشان می دهد که هتل محل اقامت خود را با وجود اجاره چند روزه آن ترک می کنند.

به گفته الجزیره تصویر دیگری از این افسر اطلاعات سعودی به دست آمده است که او را در ساعت 5:58 بعد از ظهر همراه با اعضای تیم خود در فرودگاه اتاتورک نشان می دهد.

این شبکه در ادامه می افزاید: دوربین های حفاظتی فرودگاه آتاتورک استانبول حضور مطرب و تیم او را در ساعت 3:38 صبح روز ناپدید شدن خاشقچی در مرکز بررسی گذرنامه ثبت کرده است.

منابع ترکیه ای دیروز ( چهارشنبه ) اعلام کردند : فرضیات امنیتی نشان می دهد مطرب که افسر اطلاعاتی سازمان امنیت عربستان است، هماهنگ کننده عملیات قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی این کشور بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز هم تصاویر متعددی از مطرب را منتشر کرد که همراه 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان در سفرهای رسمی به ایالات متحده ، فرانسه و اسپانیا حضور دارد.

خاشقچی در 2 اکتبر (10 مهر ماه ) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و مقام های غیررسمی ترکیه اعلام کردند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است.

روزنامه 'واشنگتن پست' نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.

خاشقچی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.

همه مدارک و شواهد ادعا شده در رسانه های ترکیه نشان می دهد که نزدیکان محمدبن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و ادعای آل سعود مبنی بر عدم دخالت در قتل این روزنامه نگار کذب است.
مخاطبان گرامی : به شما عزیزان پیشنهاد مى کنیم "مطالب پیشنهادی" زیر را هم مطالعه کنید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!