تبعیض در جذب نیرو در آموزش و پرورش


تبعیض در جذب نیرو در آموزش و پرورش

گروه اجتماعی- مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی عصای سفید رفع تبعیض است، گفت: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دلیل نقص قوانین از نابینایان حتی در حوزه مدارس استثنایی هم بکارگیری نشد.

تبعیض در جذب نیرو در آموزش و پرورش
به گزارش ایکنا از مازندران سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران امروز 25 مهرماه در مراسم روز جهانی عصای سفید که با حضور حسین نحوی‌نژاد، معاونت توانبخشی بهزیستی کشور در مجتمع میزبان بابلسر برگزار شد، گفت: روز 23 مهرماه روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده و در این روز صدای عدالت خواهی نابینایان بیش از پیش شنیده می‌شود.
وی با بیان اینکه روز جهانی عصای سفید به عنوان سنبل حضور اجتماعی نابینایان مطرح می‌شود، افزود: در این روز نابینایان مطالبات خود را در مسائل اجتماعی و اقتصادی به گوش مسئولین و برنامه‌ریزان می رسانند.
مدیر کل بهزیستی مازندرا ن سازمان بهزیستی با بیان اینکه پیگیر اصلی مسائل معلولین است، تصریح کرد: برای کمک به نابینایان در حوزه کتابخانه ها تلاش وافری شده و برای رفع مشکلات این قشر نیاز به کمک همه دستگاه‌ها هستیم.
وی با اشاره به تبعیض‌های روا شده بر معلولین، افزود: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دلیل نقص قوانین از نابینایان حتی در حوزه مدارس استثنایی هم بکارگیری نشد.
آرام با اشاره به اینکه شعار روز نابینایان امسال «رفع تبعیض و راهم را روشن سازد» است، عنوان کرد: تعداد نابینایان استان 5 هزار و 300 نفر است که 3 هزار 300 آقایان و 2 هزار بانوان هستند.
وی افزود: بیش از 253 میلیون نفر در دنیا دچار مشکلات نابینایی هستند و بیش از 80 درصد اختلالات بینایی قابل پیشگیری است که شایع‌ترین اختلالات آنها عفونت‌های چشمی که در سال‌های اخیر توانستیم آنها را کنترل کنیم.
مدیر کل بهزیستی مازندران اظهار کرد: خدمات ویژه دولت تدبیر و امید از سال گذشته برای نگهداری نابینایان سه و نیم برابر شد و حدود 3 هزار و 500 نفر از نابینایان مازندران که بیش از 75 درصد نابینایان استان را شامل می‌شود، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
وی افزود: در سنجش انجام شده در سال‌های گذشته بیش از 4 هزار و 400 کودک دچار اختلالات بینایی بودند که با اقدامات انجام شده درمان و از بروز مشکلات بعدی آنها پیشگیری خواهد شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟