برپایی نمایشگاه «رقیه بنت‌الحسین(ع)» به‌مناسبت ایام صفر در سلماس


برپایی نمایشگاه «رقیه بنت‌الحسین(ع)» به‌مناسبت ایام صفر در سلماس

گروه اجتماعی - کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سلماس از برپایی نمایشگاه و ایستگاه صلواتی «رقیه بنت‌الحسین(ع)» به‌مناسبت ایام ماه صفر در این شهرستان خبر داد.

برپایی نمایشگاه «رقیه بنت‌الحسین(ع)» به‌مناسبت ایام صفر در سلماس

مهدی ساجدی کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سلماس در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی گفت: ماه صفر که بنابه‌روایتی روز اول آن روز وارد شدن کاروان اسرای کربلا به شام بوده و حوادث تلخ دیگری از جمله شهادت دختر 3 ساله امام‌حسین(ع)، رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) در روز 28 این ماه واقع شده و پایان ماه نیز مصادف با شهادت هشتمین پیشوای شیعیان امام ‌رضا(ع) است.

وی اظهار کرد: ماه صفر را از ایام سوگواری سال می‌دانند، زیرا در ابتدای این ماه خانواده امام‌حسین(ع) و بازماندگان واقعه کربلا را به‌صورت اسیری وارد شام نمودند و آنان را در فشار روحی و روانی و مورد تحقیر و توهین قرار دادند، به‌طوری که یکی از فرزندان خردسال امام‌حسین(ع) به نام رقیه(س)، بر اثر این سختی‌های طاقت‌فرسا، در دمشق به لقاءاللّه پیوست و هم‌چنین بیستم این ماه، اربعین شهادت امام‌حسین(ع) و یارانش در کربلا است.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سلماس افزود: اداره تبلیغات اسلامی سلماس با همکاری هیئت ریحانه‌الحسین(ع) این شهرستان با راه‌اندازی نمایشگاه و ایستگاه صلواتی در شهرستان سلماس با بازسازی گوشه‌ای از خرابه شام به صورت ماکت‌های گِلی در ایام ماه صفر پذیرای هزاران بازدیدکننده است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان این هیئت در یک اقدام خودجوش، نمایشگاه کوچکی با موضوع به‌نمایش‌گذاشتن مظلومیت اهل بیت امام‌حسین‌(ع) و مصائب وارده بر آنان در خرابه‌های شام بازسازی کرده است، این نمایش با موضوع اسارت و حضور اسرای شام در خرابه‌های شام و چگونگی شهادت حضرت رقیه(س) به اجرا در آمد.

ساجدی بیان کرد: این نمایشگاه در فضایی شبیه به خرابه شام بازسازی شده و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...