مسابقات جهانی ریاضی با حضور نخبگان ایرانی در انگلیس آغاز شد


مسابقات جهانی ریاضی با حضور نخبگان ایرانی در انگلیس آغاز شد

لندن – ایرنا – مسابقات جهانی ریاضی «دبلیو ام سی» با حضور منتخبی از دانش آموزان نخبه کشورمان امروز چهارشنبه در مجموعه آموزشی 'رویال الکساندرا آلبرت اسکول' انگلیس آغاز شد.

به گزارش ایرنا، «مصطفی نوری» مدیر خانه ریاضی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن گفت: این مسابقات به ‌صورت همزمان در چندین کشور از جمله انگلیس، سنگاپور و اندونزی برگزار می‌شود و ما به نمایندگی از ایران، از خانه ریاضی آموزش‌ و پرورش تهران شرکت کرده‌ایم.
وی افزود: 51 دانش‌آموز به این مسابقات راه پیداکرده‌اند که این افراد پس از شرکت در یک آزمون انتخابی با حضور 5 هزار شرکت‌کننده، گزینش‌شده‌اند.
دانش آموزان شرکت‌کننده در این مسابقات از پایه‌های هفتم تا یازدهم و بین سنین 12 تا 16 سال هستند که به گفته نوری، پیش از عزیمت به لندن و برای آمادگی بیشتر، یک دوره آموزشی فشرده به زبان انگلیسی و فارسی گذرانده‌اند.
مدیر خانه ریاضی تهران، تفاوت این مسابقات را خلاقیت و نوآوری در اجرای آن توصیف کرد و گفت: مسابقات طی سه روز آینده و در 9 دور مختلف برگزار خواهد شد.
دانش آموزان شرکت‌کننده در مجموعه آموزشی 'رویال الکساندرا آلبرت اسکول' انگلیس عصر امروز ساعت هفت به ‌وقت محلی از ده کشور مختلف به رقابت خواهند پرداخت.
این بیست و سومین دور از مسابقاتی است که مجموعه خانه ریاضی تهران در آن شرکت می‌کند و طی ده سال گذشته افزون بر 700 مدال کسب کرده است.
به گفته مدیر خانه ریاضی تهران، از مدال‌آوران طلای مسابقات امسال، برای شرکت در مراسمی در شهر ملبورن استرالیا دعوت به عمل خواهد آمد.
وی ابراز امیدواری کرد که نخبگان کشورمان بتوانند در مسابقات امسال کسب افتخار کنند.
اروپام ** هـ ن **1049

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط