پیش قراولان پرندگان مهاجر به تالاب استیل آستارا وارد شدند


پیش قراولان پرندگان مهاجر به تالاب استیل آستارا وارد شدند

محمدرضا روشنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پرندگان بلدرچین، یلوه، سهره، طاووسک و خوتکای پرسفید همزمان با سرد شدن مناطق شمالی قاره اروپا و آسیا به شمال غرب گیلان وارد شده اند و حضور آنها در اراضی تالابی و...

محمدرضا روشنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پرندگان بلدرچین، یلوه، سهره، طاووسک و خوتکای پرسفید همزمان با سرد شدن مناطق شمالی قاره اروپا و آسیا به شمال غرب گیلان وارد شده اند و حضور آنها در اراضی تالابی و جلگه ای آستارا موقتی است.
وی افزود: آستارا در کریدور ورود این پرندگان قرار دارد و پس از ورود نخستین گروه آنها، گروهی دیگر نیز از اواسط پاییز تا اواخر زمستان به زیستگاه های این شهرستان وارد خواهند شد.
وی بیان کرد: مقصد بعدی پرندگان مهاجر، تالاب انزلی و تالاب ها و آبگیرهای دیگر استان های گیلان، مازندران و گلستان است.
روشنی ادامه داد: گشت های منظم یگان حفاظت محیط زیست آستارا در محدوده تالاب استیل و اراضی پناهگاه حیات وحش ادامه دارد و شکارچیان پرندگان مهاجر، دستگیر و با تشکیل پرونده تخلف به محاکم قضایی معرفی می شوند.
تالاب استیل با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرندگان باکلان کوچک و اگرت است و از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است و در برخی سال ها تعداد پرندگان مهاجر فرود آمده در آن، به هفت هزار قطعه رسیده است.
پناهگاه حیات وحش لوندویل نیز با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار از جنوب به شهر لوندویل، از شمال به شهر آستارا، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود و در سال 1354 تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آمده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان