اقتدارآفرینی راهپیمایی اربعین مقدمه‌ محو اسرائیل خواهد بود


اقتدارآفرینی راهپیمایی اربعین مقدمه‌ محو اسرائیل خواهد بود

به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره ظرفیت‌های مراسم راهپیمایی اربعین به عنوان یک ابزار قدرتمند فرهنگی و رسانه‌ای در مقابله با جنگ روانی دشمن گفت: ملت ما اعتقاداتی دارند که براساس آن عمل می‌کنند. اعتقاد و محبت مردم نسبت به اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) با هیچ قدرتی...

اقتدارآفرینی راهپیمایی اربعین مقدمه‌ محو اسرائیل خواهد بود اقتدارآفرینی راهپیمایی اربعین مقدمه‌ محو اسرائیل خواهد بود
به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره ظرفیت‌های مراسم راهپیمایی اربعین به عنوان یک ابزار قدرتمند فرهنگی و رسانه‌ای در مقابله با جنگ روانی دشمن گفت: ملت ما اعتقاداتی دارند که براساس آن عمل می‌کنند. اعتقاد و محبت مردم نسبت به اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) با هیچ قدرتی شکسته نمی‌شود و اگر شرایط از این هم سخت‌تر شود مردم ما بر مبنای همان اعتقاد و عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام وظیفه می‌کنند. امروز نه تنها ملت ما و شیعیان بلکه اهل سنت نیز چنین محبتی نسبت به امام حسین(ع) دارند و با شور وصف‌ناشدنی در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

راهپیمایی اربعین مقدمه‌ای برای محو اسرائیل

وی در ادامه با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «راه آزادی قدس از کربلاست»، گفت: به اعتقاد من راهپیمایی اربعین نمادی از اقتدار تشیع در جهان اسلام است و این اقتدار مقدمه رقم زدن محو اسرائیل است. دشمنان اسلام به اهمیت و عظمت این راهپیمایی واقف شده‌اند و لذا می‌خواهند با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در برپایی باشکوه آن اخلال ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام سالک اظهار کرد: در این راستا چندی قبل سناریوی اختلاف‌افکنی میان دو ملت ایران و عراق را با ایجاد شایعه علیه دو ملت و آتش زدن کنسولگری ایران در بصره کلید زدند و اقدامات خرابکارانه‌ای صورت دادند، اما بلافاصله مداحان عراقی و ایرانی پیرامون وحدت اسلامی در اربعین شعر خواندند و سینه‌زنی کردند و به این طریق این توطئه را خنثی کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: گاهی دشمن از طریق جریانات تروریستی تلاش کردند که به این اختلافات دامن بزنند اما تمام مردم عراق و سوریه معتقدند عامل اصلی شکست داعش جمهوری اسلامی ایران بود و همه این موارد نقشه‌های دشمن را با شکست مواجه ساخت به نحوی که امسال مشاهده می‌شود که مردم عراق به استقبال زائران ایرانی می‌آیند و از آمدن ایرانیان اظهار خوشحالی می‌کنند.

راهپیمایی اربعین امسال باشکوه‌تر از قبل خواهد بود

وی یادآور شد: نکته دیگر اینکه آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مسیر کربلا و انتظار حضرت مهدی(عج) منحرف شود پیروز می‌شوند ولی «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»؛ در این راستا دشمنان حرکات بی‌خردانه‌ای براساس عدم شناخت نسبت به معیارهای اسلام و تشیع طراحی و اجرا می‌کنند که همیشه آنها را با چالش‌های سختی مواجه می‌کند، زیرا پیروزی در نزد انسان‌هایی است که «اعزه علی الکافرین» هستند.

حجت‌الاسلام سالک تصریح کرد: به اعتقاد من راهپیمایی اربعین امسال قوی‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و آثار وضعی آن در جهان اسلام و عرصه‌ بین‌المللی، مثبت بوده و به تقویت اقتدار جمهوری اسلامی ایران و تعمیق روابط دو ملت ایران و عراق منجر می‌شود.

ایجاد جریان عظیم جهانی ضد سلطه؛ دستاورد مهم راهپیمایی اربعین

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به گسترش توجه افراد غیرمسلمان از کشورهای مختلف به این راهپیمایی باشکوه گفت: سال گذشته افرادی از حدود ۵۰ کشور دنیا در راهپیمایی اربعین شرکت کردند که در آن میان افرادی از آمریکا و کشورهای اروپایی هم حضور داشتند. این نشان می‌دهد که این مراسم جنبه جهانی و بین‌المللی پیدا کرده و دشمنان نمی‌توانند این چنین قدرتی را در هم بشکنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان عنوان کرد: جهانی شدن این پدیده می‌تواند یک جریان عظیم ضد سلطه بین‌المللی را در مقابل جبهه استکبار و مرتجعان منطقه‌ای پدید آورده و پیام آزادگی و ضدیت با ظلم امام حسین(ع) را به اقصی نقاط دنیا ارسال کند. در واقع می‌توان گفت راهپیمایی اربعین مولد اقتداری برای ایران و جهان اسلام است که به سد پولادینی در مقابل سلطه جهانی تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403