چگونه همسرم را مسئولیت پذیر کنم؟


چگونه همسرم را مسئولیت پذیر کنم؟

اگر به کمک و حمایت همسرتان نیاز دارید، حتماً به او بگویید. از شوهر خود توقع ذهن‌خوانی نداشته باشید. ]]>

چگونگی رفتار با همسر بی مسئولیت

چگونه همسرم را مسئولیت پذیر کنم؟
اگر به کمک و حمایت همسرتان نیاز دارید، حتماً به او بگویید. از شوهر خود توقع ذهن‌خوانی نداشته باشید.
چگونه همسرم را مسئولیت پذیر کنم؟عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چگونه همسرم را مسئولیت پذیر کنم؟

چند سال است که ازدواج کرده ام و شوهر فوق العاده تنبلی دارم که نسبت به تعمیر وسایلی که در خانه خراب می شود بسیار کوتاهی می کند و پشت گوش می اندازد و من هم از انجام تمام امور منزل به تنهایی عاجزم و نیاز به کمک او دارم. لطفاً من را راهنمایی کنید که چگونه با همسرم رفتار کنم تا کمک من باشد؟


برای ایجاد انگیزه در شوهرتان از این اصل مهم غافل نشوید که باید تمام پیش‌فرض‌های خود درباره این‌که مردان باید چه چیزهایی را بدانند یا توانایی انجام چه‌کارهایی را باید داشته باشند، دور بریزید. شوهرتان را آن‌گونه که هست بپذیرید. مطمئن باشید که اگر او را همان‌طور که هست و بدون اعمال هرگونه قید و شرطی بپذیرید به بهترین شکل ممکن او را برای خود تشویق و تهییج کرده‌اید.

همان‌طور که خانم‌ها علاقه دارند موردتوجه و علاقه شوهرشان باشند، مردان نیز به احترام همسرشان نیازمند هستند. همچنین همان‌طور که زنان انتظار دارند عشق و علاقه شوهرشان به آن‌ها بدون هیچ قید و شرطی باشد (صرف‌نظر از اینکه خانه‌داری یا آشپزی‌شان خوب باشد یا نه و یا صرف‌نظر از اینکه نسبت به زمان ازدواجشان تغییرات ظاهری زیادی کرده باشند)، مردان نیز خواهان احترام بی‌قیدوشرط همسرشان هستند.

به شوهرتان اجازه اشتباه کردن بدهید

شاید سخت‌ترین مرحله کار همین باشد. سریع‌ترین روش برای از بین بردن علاقه و اعتمادبه‌نفس مردان، انتقاد کردن از تلاش و کوشش آن‌ها برای کمک به شما در امور منزل است. منظور ما از انتقاد، تمرکزهای نامعقول و تندخویانه بر اشتباهات همسر است وگرنه گفتن نکات دوستانه و یا نکات انتقادی سازنده معمولاً با بروز هیچ مشکلی همراه نیست. اگر اصرار دارید که حتماً کاری مطابق با دستورالعمل شما انجام شود، بهتر است از شوهرتان تقاضای کمک نکنید و آن کار را خودتان انجام دهید نه اینکه مسئولیتی را بر عهده همسرتان بگذارید و بعد دائماً وی را تحت کنترل قرار دهید که مسئولیتش را چگونه انجام می‌دهد؟

برخلاف تصور عامه زنان که معتقدند مردان می‌توانند ببینند که چقدر پرمشغله هستیم، می‌توانند ذهن ما را بخوانند، نیازمندی ما را ببینند و ... مردان قادر به هیچ‌یک از این کارها نیستند.


چنانچه همسرتان در انجام مسئولیت‌های محوله از شما کمک خواست، از هیچ راهنمایی دریغ نکنید اما در غیر این صورت نیازی به دخالت دائم شما نیست و بهتر است کمی سکوت کرده و انجام کار را بر عهده همسرتان قرار دهید. اگر در رفتارهای همسرتان اشتباهی را مشاهده می‌کنید بلافاصله و با تندی و خشونت مسئله را به ایشان گوشزد نکنید بلکه در پایان شب و بعد از اتمام فعالیت‌های روزانه می‌توانید در یک محیط دوستانه نکات لازم را به شوهرتان تذکر دهید. از این طریق نه‌تنها در هنگام انجام مسئولیت‌ها به همسرتان غر نزده‌اید بلکه فرصت یک آموزش مناسب را به وی داده‌اید. برای شوهرتان این اقدام بسیار دوست‌داشتنی و شگفت‌آور خواهد بود و به‌این‌ترتیب ضمن آنکه رفتار او را اصلاح‌کرده‌اید زمینه را برای آنکه در کارهای آتی به شما بیشتر کمک کند، افزایش داده‌اید.

در هنگام تذکر دادن، صحبت خود را با یادآوری کارها یا فعالیت‌هایی که به‌خوبی انجام داده است، شروع کنید و سپس در کمال احترام و مهربانی نکات اشتباه را گوشزد کنید.

از سعی و تلاش شوهرتان در انجام امور خانه تشکر کنید

کمک و حمایت همسرتان از خود را، (حتی اگر همه‌چیز آن‌طور که می‌خواستید انجام‌نشده است) بدون تشکر باقی نگذارید. با این کار او را برای کمک بیشتر به خودتان ترغیب و تشویق می‌کنید. حتماً به او بگویید که چقدر کمکشان در انجام سریع کارها مؤثر بوده است.

موقعیت‌شناسی خود را تقویت کنید

همسر شما فشارها و سختی‌های مختلفی از طرف جامعه و محل کارش تحمل می‌کند. همواره مدافع و مشوق و طرفدار شوهرتان باشید. در این صورت بدون نیاز به کوچک‌ترین غرولند شوهرتان متحول می‌شود. وقتی شما از همسرتان به خاطر آنچه هست قدردانی می‌کنید او نیز برای خوشحالی شما از هیچ کاری پرهیز نخواهد کرد.

اگر به کمک و حمایت همسرتان نیاز دارید، حتماً به او بگویید. از شوهر خود توقع ذهن‌خوانی نداشته باشید.

برخلاف تصور عامه زنان که معتقدند مردان می‌توانند ببینند که چقدر پرمشغله هستیم، می‌توانند ذهن ما را بخوانند، نیازمندی ما را ببینند و ... مردان قادر به هیچ‌یک از این کارها نیستند. ممکن است شما گرفتار یک شغل تمام‌وقت پرمشغله، بچه‌ها، کارهای خانوادگی و خانه‌داری و ... باشید و به‌این‌ترتیب فشار و مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس کنید. در صورت وقوع چنین شرایطی بهتر است که محترمانه از شوهرتان بخواهید که کمکتان کند.

برنامه‌ریزی داشته باشید؛ مثلاً امروز با همسرتان در مورد تعمیر اتو صحبت کنید و توافق کنید که مثلاً پنجشنبه که سرش خلوت‌تر است اول این کار را انجام دهید حتی آن را به‌صورت یادداشت بر روی یخچال یا آینه‌ خانه بچسبانید. سعی کنید تمام‌کارهای خانه را همین‌گونه اولویت‌بندی کنید تا کم‌کم انجام شود.منبع: پرسش و پاسخ های عمومی مشاوره پس از ازدواج مرکز مشاوره تبیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مشاوره

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا