افزایش بهای نفت ایران؛ کاهش ذخایر نفتی آمریکا


 افزایش بهای نفت ایران؛ کاهش ذخایر نفتی آمریکا

با افزایش بهای نفت ایران در بازار‌ها تنش میان ریاض و واشنگتن احتمال افزایش بیشتر نفت را قوت بخشیده است. ]]>

افزایش بهای نفت ایران؛ کاهش ذخایر نفتی آمریکا
با افزایش بهای نفت ایران در بازار‌ها تنش میان ریاض و واشنگتن احتمال افزایش بیشتر نفت را قوت بخشیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 افزایش بهای نفت ایران؛ کاهش ذخایر نفتی آمریکا
موسسه نفت آمریکا روز سه شنبه از کاهش 2.10 میلیون بشکه از ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته خبر داد. این موسسه هفته گذشته ذخایر نفت خام آمریکا را 9.75 میلون بشکه اعلام کرده بود.
در حالی که سرمایه گذاران از تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران و تنش های میان آمریکا و عربستان سعودی در مورد ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در استانبول بر عرضه جهانی نفت خام نگران هستند، بهای نفت روز سه شنبه همچنان افزایش یافت.
در بازار معاملات تجارتی نیویورک ، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت/ نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه نوامبر با 0.14 دلار افزایش به 71.92 دلار رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه دسامبر 0.63 دلار افزایش یافت و 81.41 دلار معامله شد.

اویل پرایس: با وجود کاهش صادرات نفت، ایران همان درآمد قبلی را دارد

پایگاه اینترنتی اویل پرایس در گزارشی نوشت افزایش قیمت نفت باعث شده است ایران با وجود کاهش صادراتش، سود ببرد.
در این گزارش به قلم ایرینا اسلاو آمده است: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران در گفتگو با رسانه های دولتی این کشور گفت به لطف افزایش بهای نفت -با وجود کاهش حجم نفت صادراتی ایران- تهران در حال دریافت وجوه بیشتر ناشی از صادرات است.
جهانگیری گفت:" آمریکا فکر می کند عربستان سعودی می تواند این نفت را جایگزین کند. اما در حال حاضر قیمت نفت ایران به بیش از هشتاد دلار در هر بشکه رسیده است و و با نصف شدن حجم صادرات نفت ما همان درآمدی را داریم که در گذشته داشته ایم." او افزود تهران خریداران جدید پیدا کرده است.
خبرگزاری شانا به نقل از جهانگیری گزارش داد: "از سوی دیگر، ما همچنین با مشتریان سنتی خود گفتگو کرده ایم تا راهی برای همکاری پیدا کنیم." او خاطرنشان کرد: "عجیب نیست که کشورهای که تحت تحریم قرار می گیرند در پی یافتن راه هایی برای دور زدن تحریم ها باشند."
طی چند روز گذشته، بهای نفت به سبب ادعاها در این باره که عوامل عربستان سعودی جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی، را کشته است افزایش یافت . موضوع خاشقجی سبب ایجاد تنش بین واشنگتن و ریاض شد.

ادامه افزایش بهای نفت در بازار آسیا

بهای نفت خام روز سه شنبه به علت گمانه زنی ها در مورد آمار مثبت ذخایر نفت خام آمریکا ، به روند افزایشی خود در بازار آسیا ادامه داد.
صبح امروز در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت/ نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه نوامبر با 12 سنت افزایش به 72 دلار و دو سنت رسید.
هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه دسامبر 6 سنت افزایش یافت و 81 دلار و 47 سنت معامله شد.
علت افزایش قیمت نفت در بازار آسیا پیش بینی انجمن نفت خام آمریکا(API) در خصوص کاهش میزان ذخیره سازی های نفت خام در آمریکا تا هفته گذشته است. کاهش ذخایر نشانه افزایش تقاضا در بزرگترین مصرف کننده جهانی نفت است.منبع:صدا و سیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!