اعزام مخفیانه نظامیان آمریکا و اسرائیل به اوکراین


اعزام مخفیانه نظامیان آمریکا و اسرائیل به اوکراین

رسانه‌های صهیونیستی به اعزام مخفیانه پرسنل نظامی این رژیم و آمریکا به اوکراین برای فراگیری رمز و رموز مقابله با سامانه موشکی «اس-300» اشاره کردند.

خبرگزاری فارس: نشریه‌های صهیونیستی روز سه‌شنبه به نقل از رسانه‌های روسی و سوری به اعزام مخفیانه پرسنل نظامی رژیم اسرائیل و آمریکا به اوکراین برای آموزش نحوه گریز از سامانه موشکی «اس-۳۰۰» اشاره کردند. اوکراین از جمله کاربران این سامانه موشکی و «بوک. ام. ۱» است.

شبکه خبری «هادشات تی. وی» با اشاره به عدم اظهارنظر واشنگتن و تل‌آویو تا این لحظه و در این زمینه نوشت: پرسنل ارتش اوکراین به همتایان آمریکایی و اسرائیلی خود قابلیت‌های سامانه موشکی اس-۳۰۰ و نیز عبور از آن در صورت مواجهه با سناریو‌های محتمل گوناگون را می‌آموزند.

بر اساس این گزارش، یک منبع خبری روسی گزارش کرده که جنگنده‌های «اف-۱۵» با مشارکت خلبانان صهیونیستی اینک در اوکراین و در یک رزمایش بین‌المللی در حال تمرین نحوه گریز از اس-۳۰۰ هستند. هنوز پرواز خلبانان صهیونیستی در این رزمایش یا مشاهده تمرین‌های از زمین مشخص نشده است.

این رویداد درحالی صورت گرفته است که چندی قبل یک فروند هواپیمای تجسسی «ایلوشین» روسیه بر فراز سوریه هدف قرار گرفت و ۱۷ خدمه آن جان باختند. بعد از این حادثه مسکو، سوریه را به سامانه‌های قدرتمند اس-۳۰۰ مجهز کرد.

اس-۳۰۰، قادر به سرنگون ساختن هواپیما‌های پیشرفته مجهز به فنآوری رادارگریز، موشک‌های بالستیک برد متوسط، موشک‌های تاکتیکی و کروز، هواپیما‌های هشدار سریع (آواکس) و سامانه‌های ضربتی و تجسسی است. از سامانه اس-۳۰۰ به عنوان شکارچی جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶» آمریکا یاد می‌شود.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از آمادگی کامل جنگنده‌های «اف-۳۵» خود بعد از زمین‌گیر شدن آن‌ها در هفته گذشته و به دلیل سرنگونی یک فروند اف-۳۵ در آمریکا خبر داد.

وبگاه روسی «راشا اوی‌یشن» نیز هفته پیش در گزارشی با همین مضمون نوشت: تلاش آمریکا برای نامرئی ساختن جنگنده اف-۳۵ به معنای واقعی کلمه موفق نبوده و به همین دلیل پنتاگون اعلام کرده که قصد آزمایش بیشتری بر این جنگنده‌ها را دارد.

این نشریه در ادامه نوشت: این واقعیت آشکار نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به برتری جنگنده اف-۳۵ بر سامانه اس- ۳۰۰ اعتقاد ندارند.

این رسانه سپس نوشت: به دنبال آغاز رایزنی‌های ایران برای خرید سامانه موشکی اس- ۳۰۰ از روس‌ها، تل‌آویو با پرداخت مبالغی هنگفت به یونان سعی کرد تا با بررسی دقیق بر این جنگ افزار بر نقاط ضعف و قوت اس- ۳۰۰ دست یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403