اولین کشتارگاه صنعتی طیور در سمنان به بهره می رسد


اولین کشتارگاه صنعتی طیور در سمنان به بهره می رسد

سمنان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان این که وجود کشتارگاه صنعتی دام تکمیل کننده زنجیره تولید گوشت مرغ در این استان است گفت: اولین و بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور تا دو ماه آینده در ایوانکی استان سمنان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی عصر سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی طیور ایوانکی در گرمسار زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.
وی ادامه داد: احداث دو کشتارگاه صنعتی دیگر در منطقه های مرکزی و شرق این استان برنامه ‌ریزی شده و در زمان حاضر روند اداری و گرفتن مجوز آن در حال پیگیری است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار داشت: با تکمیل دو طرح احداث کشتارگاه صنعتی در استان سمنان، کشتارگاه های سنتی تعطیل شده و کشتار تمام طیور این استان به روش صنعتی انجام می شود.
وی ایجاد صنایع تبدیلی در بخش دام را یک ظرفیت برای افزایش بهره وری در استان سمنان عنوان و اضافه کرد: کشتار به روش صنعتی از انتقال بسیاری بیماری ها جلوگیری می کند.
وی یادآور شد: احداث کشتارگاه صنعتی دام و طیور در استان موجب حفظ و توسعه اشتغال شده و عامل تولید ثروت و ارزش افزوده و حفظ زنجیره صنعت دام و طیور در این استان می شود.
به گفته سعیدی استان سمنان یکی از استان‌های موفق در تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ است و اکنون بیش از 70 درصد مرغ تولیدی استان بیشتر از نیاز مصرف مردم استان بوده و به دیگر استان‌ها از جمله تهران ارسال می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در نیمه نخست امسال 15 میلیون جوجه‌ ریزی در مرغداری ‌های استان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان، 511 واحد مرغداری فعال وجود دارد که از این تعداد 421 واحد آن مربوط به پرورش مرغ گوشتی هستند.
در استان سمنان 12 کشتارگاه دام و طیور فعال وجود دارد که هفت هفت کشتارگاه مربوط به طیور و پنج کشتارگاه مربوط به دام بوده و در شهرهای سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان و مهدیشهر به صورت سنتی یا نیمه صنعتی فعال است.
7342/7408

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...