تیم کی روش پایین ترین رتبه مالکیت توپ جام جهانی را کسب کرد


فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گزارش فنی خود را از جام جهانی 2018 روسیه منتشر کرد و در فهرست کلیدی ترین نکات این گزارش، تیم ملی ایران با 33 درصد مالکیت توپ، پایین ترین رتبه را در بین 32 تیم حاضر در این رویداد به خود اختصاص داد.

ایران اکونومیست - تیم کی روش پایین ترین رتبه مالکیت توپ جام جهانی را کسب کرد
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری رویترز روز سه شنبه نوشت: با گذشت سه ماه از برگزاری موفقیت آمیز جام جهانی 2018، اعضای اصلی کمیته برگزاری این تورنمنت و مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به همراهی چندین مقام بلندپایه ورزش قطر برای استفاده از تجربیات روسیه، در اجلاسی 2 روزه در زوریخ گردهم آمدند.

با اتمام این اجلاس کمیته فنی فیفا گزارش کاملی از آمار کلی بدست آمده از جام جهانی 2018 منتشر کرده است که در فهرست زیر به تعدادی از نکات کلیدی مندرج در گزارش مذکور اشاره شده است:
* تیم ملی روسیه به عنوان یکی از پایه های مرحله یک چهارم نهایی، به ازای هر 4.5 ضربه در چارچوب، یک مورد را به گل تبدیل کرده است؛ آماری که آنها را به تاثیرگذارترین تیم از این حیث بدل کرده است.

تیم های فرانسه (6)، کلمبیا (6.5)، ژاپن (6.7) و بلژیک (6.7) در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در این بین، تیم ملی آلمان از این حیث کم اثرترین تیم جام شناخته شد، آنها برای هر گل به 36 ضربه به سمت دروازه حریفان نیاز داشتند و مکزیک هم با میانگین 20 ضربه بالاتر از آلمان جای گرفت.

** اسپانیا با وجود اینکه در مرحله یک هشتم از گردونه رقابت ها کنار رفت؛ با میانگین 69 درصد، بالاترین میزان مالکیت توپ را از آن خود کرد.

آلمان (67 درصد)، آرژانتین (64) و عربستان سعودی و سوئیس به صورت مشترک (58 درصد) در رده های بعدی قرار گرفتند.

این در حالی است که فرانسه قهرمان از این حیث با 49 درصد، در جایگاه نوزدهم جای گرفت؛ کرواسی که عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد 56 درصد و تیم های انگلیس و بلژیک هم هر کدام 53 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.

در این بین، تیم ملی فوتبال ایران با 33 درصد مالکیت توپ، در آخرین رتبه در بین 32 تیم حاضر در جام جهانی روسیه جای گرفت.

* از هر 29 ضربه کرنر، یک مورد تبدیل به گل شده است؛ آماری که به شکلی چشمگیر نسبت به دروه های قبل افزایش یافته است؛ در واقع این آمار برای جام جهانی 2014 و 2010 به ترتیب 36 و 61 بوده است.

*تیم های بیست و یکمین دوره جام جهانی در مقایسه با دوره های پیشین، از لحاظ دفاعی متراکم تر عمل کردند؛ به عبارت بهتر به طور میانگین فاصله مابین عمقی ترین لایه دفاعی یک تیم با پیشتازترین لایه هجومی همان تیم در حالت بدون توپ، 26 متر گزارش شده است.

** در مقایسه با جام جهانی 2010، ضربه های نواخته شده از بیرون محوطه جریمه 32 درصد کاهش یافته است و براساس گزارش مذکور؛ این کاهش به طور محسوس به «دفاع فشرده و متراکم» تیم ها مربوط می شود.

با این حال، بازده کلی ضربه های خارج از محوطه جریمه بهبود یافته است؛ در واقع از هر 29 ضربه خارج از محوطه جریمه یک ضربه تبدیل به گل شده است، این در حالی است که در جام جهانی 2014 برزیل، این آمار یک گل به ازای هر 42 ضربه راه دور بوده است.

**بازیکنان تیم ملی صربستان با میانگین 113 کیلومتر، بیشترین مسافت را در بین تیم های حاضر در جام جهانی پیمودند؛ تیم ملی آلمان با 111.9 کیلومتر و روسیه با 110.7 کیلومتر در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند.

براساس گزارش فنی فیفا، تیم ملی فرانسه که جام جهانی را برای دومین بار به پاریس برد، با میانگین 101 کلیومتر در هر بازی در رتبه 28 جای گرفت و تیم های آرژانتین، نیجریه، مکزیک و پاناما 4 تیمی هستند که به ازای هر بازی کمتر از 100 کیلومتر دویده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها