پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم


پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم

گرگان - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که پیگیری برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی این وزارتخانه از طریق آزمون های داخلی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدعباس صالحی عصر سه شنبه در نشستی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و در پاسخ به سوالات و درخواست های شماری از آنان اظهار داشت: هم اینک 2 هزار و 400 نیروی قراردادی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و تعدادی زیادی نیز در ستاد مرکزی فعالیت دارند که دغدغه آنان امنیت شغلی است.
وی ادامه داد: حتی تعدادی از نیروهای قراردادی ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون تبدیل وضعیت بازنشسته شدند.
به گفته وزیر 2 مسیر آزمون داخلی و بیرونی برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت فرهنگ و ارشاد وجود دارد که تلاش داریم سازمان اداری و استخدامی را متقاعد به برگزاری آزمون داخلی کنیم.
صالحی افزود: مقاومت در سازمان امور اداری و استخدامی در این مساله زیاد است در عین حال امیدواریم این مهم (تبدیل وضعیت) به سرانجام برسد و در کنار آن ارتقای شغلی نیروهای قراردادی نیز در اولویت قرار دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: نامه نگاری با سازمان امور اداری و استخدامی برای افزایش فوق العاده کارکنان وزارتخانه انجام و تا حدودی این مجموعه را متقاعد کردیم که با وجود مطرح شدن بحث نبود منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه، این مساله زودتر به نتیجه برسد.
وی همچنین در مورد طرح های نیمه تمام حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور بیان کرد: تلاش داریم از طریق ورود بیشتر بخش خصوصی و در برخی موارد تغییر کاربری، طرح ها سریعتر تکمیل شود.
به گزارش ایرنا تخصیص اعتبار در حوزه رفاهی کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حمایت از برگزاری دوره های آموزشی متمرکز و افزایش تعامل معاونت های این وزارتخانه با هدف حل مشکلات کارکنان از جمله قول های صالحی به حاضران در این نشست بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: با انجام سفرهای استانی و انعقاد تفاهم نامه میان این وزارتخانه و استانداری ها تلاش داریم نقشه راهی برای ادارات فرهنگ و ارشاد تعریف شود.
به گزارش ایرنا گلستان دهمین استانی است که تفاهم نامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری در مسیر توسعه فرهنگی استان امضا شد.
در همین پیوند وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر اینکه ایران تهران نیست، افزود: تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 10 استان تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری با استانداری ها به ارزش بیش از 5 هزار میلیارد ریال امضا کرده است.
به گفته وی، با انعقاد این تفاهم نامه ها به طور قطع جایگاه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها هم ارتقا می یابد.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه برای حضور در چند برنامه فشرده کاری سفری یک روزه به استان گلستان داشت.
3042/1648/2729

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا