واگذاری صدور ­مجوز مراکز درمانی و داروخانه های دامپزشکی به سازمان نظام دامپزشکی


واگذاری صدور ­مجوز مراکز درمانی و داروخانه های دامپزشکی به سازمان نظام دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور: عملیات صدور مجوز تأسیس درمانگاه ها، مجتمع های درمانی، بیمارستان ها و داروخانه های دامپزشکی به سازمان نظام دامپزشکی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما علیرضا رفیعی پور در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه شیوه نامه صدور مجوز تأسیس واحدهای درمانی و آزمایشگاهی بعد از سال ها تلاش بررسی، اصلاح و ابلاغ شد افزود: با اصلاح این روش از این پس روند صدور مجوزهای احداث داروخانه های دامپزشکی ، مراکز درمانی، مایه کوبی به سازمان نظام دامپزشکی و بخش خصوصی واگذار می شود و با اصلاح این قانون شغل های جدید ایجاد خواهد شد.
وی گفت: دستورالعمل جدید برای اجرا به سازمان نظام دامپزشکی از امروز ابلاغ شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: این سازمان از این پس در چگونگی اجرا و عملکرد مراکز بیمارستانی و درمانی، داروخانه ها و مراکز مایه کوبی نظارت دارد.
رفیعی پور کنترل بیماری های دام و طیور، جلوگیری از کشتار غیرمجاز ، نظارت بهداشتی در تولید و عرضه فرآورده های خام دامی، تأمین واکسن های مناسب و استاندارد و ارتقای ایمن سازی دام و وطیور در حوزه وظایف سازمان دامپزشکی کشور است.
وی گفت: سازمان دامپزشکی کشور در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و بین المللی در زمینه بیماری های دام و طیور و بیماری های مشترک انسانی و ارتقای بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی پاسخگو است و به علت مسئولیت های خطیری که برعهده دارد اعتبار محور است و باید اعتبارات مورد نیاز تأمین شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این سازمان تضمین کننده بهداشت و سلامت جامعه است و اعتبارات مورد نیاز باید تأمین شود.
رفیعی پور گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص بیماری تب مالت تأمین می شد آمار مبتلایان به این بیماری نباید 17 تا 20 هزار نفر باشد و باید این آمار مطابق با استاندارد جهانی 3 تا 7 هزار نفر باشد.
وی همچنین از غفلت تاریخی در زمینه تأمین واکسن های مورد نیاز دام و طیور انتقاد کرد و افزود: اگر در زمینه تأمین بذرها، واکسن دام و طیور در سال های گذشته اقدام کرده بودیم امروز دیگر نگران تأمین هیچ واکسنی برای مقابله با بیماری ها نبودیم بنابراین باید از این غفلت تاریخی خارج شویم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه از کاهش کانون های بیماری های خطرناک آبله ، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب مالت، سل بروسلوز در واحدهای دامی کشور خبر داد و گفت: از 4 سال گذشته تاکنون آمار کانون های بیماری آبله از 419 به 111 کانون کاهش یافته و تعداد کانون های آلوده به بیماری تب برفکی نیز از 1150 مورد در سال 92 به 950 کانون در سال گذشته رسیده است.


رفیعی پور از کاهش کانون های آلوده به بیماری تب مالت خبر داد و افزود: تعداد کانون های آلوده از 254 مورد در 4 سال گذشته با 221 مورد رسیده است.
وی گفت: سال گذشته بیش از 250 میلیون دوز واکسیناسیون انجام شد که این اقدام سبب کاهش کانون های آلوده به بیماری شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: به منظور کنترل بیماری خطرناک تب مالت کریمه کنگو 57 میلیون مترمکعب سم در واحدهای نگهداری دام مصرف و 13 میلیون رأس دام نیز سم پاشی شده است.
رفیعی پور درباره توانمندی و ظرفیت تولید واکسن های دام، طیور و آبزیان در کشور گفت: درزمینه تولید واکسن های دام بیش از 98 درصد، تولید داروهای آبزیان بیش از 80 درصد و واکسن طیور 35 درصد امکان و ظرفیت تولید در داخل وجود دارد.
وی افزود: ارزش اقتصادی تولید واکسن در کشور بیش از 1500 میلیارد تومان است.

صدور مجوز برای کشتی های کوچک
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از صدور مجوز حمل گوشت قرمز در کشتی های کوچک یخچال دار برای واردات خبر داد.
علیرضا رفیعی پور در ادامه جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه بارگیری و پهلوگیری کشتی های پهن پیکر برای حمل گوشت قرمز به ایران تحریم شده است افزود: سازمان دامپزشکی کشور به منظور دور زدن تحریم ها و تامین نیاز بازار داخل به گوشت قرمز مجوزهای بارگیری و حمل گوشت قرمز را از بنادر کشورهای مبداء صادر کرده است و فردا اولین محموله وارداتی گوشت قرمز از کشور برزیل با کشتی 5 هزار تنی یخچال دار وارد بنادر کشور خواهد شد.
وی گفت: مجوز بارگیری و حمل گوشت قرمز برای کشتی های کانتینر پر نیز صادر شده و این کشتی ها می توانند محموله را از هر کشور مبدا به هر کشور مقصد حمل کنند و مجدداً برای حمل به کشورمان بارگیری کنند .
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش ظرفیت کشتارگاههای طیور خبر داد و افزود: ظرفیت کشتارگاهها هم اکنون 780 میلیون قطعه است در حالیکه در 10 سال گذشته ظرفیت کشتار طیور 5 میلیون و 400 هزار قطعه بود .
رفیعی پور آمار بخش نظارت در انبارداری و توزیع فرآورده های خام دامی را بیش از 3 میلیون بازدید اعلام کرد و گفت : در نتیجه بازدید کارشناسان سازمان دامپزشکی بیش از 32 میلیون کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف انسانی ضبط و معدوم شده است .

قزل آلای ایران به اتحادیه اروپا صادر می شود
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از صادرات ماهی قزل آلا به اتحادیه اروپا خبر داد.
علیرضا رفیعی پور در جلسه خبری امروز با اشاره به توافق نامه مشترک سازمان دامپزشکی کشور با کمیسیون اتحادیه اروپا در زمینه صادرات قزل آلای ایران گفت: موافقت بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا انجام شده و دو طرف زیرساخت های لازم را برای صادرات ماهی قزل آلا ایجاد خواهند کرد.
وی افزود: در این موافقت نامه دستورالعمل واردات گوشت قرمز از اتحادیه اروپا نیز بررسی شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 135 ناظر بهداشتی برای واردات گوشت قرمز از اتحادیه اروپا به کمیسیون این اتحادیه معرفی شدند.
جمهوری اسلامی ایران با تولید 140 هزار تن ماهی قزل آلا مقام اول را در جهان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...