لو گران‌سوار: پاریس نگران اس- 300 در سوریه، بی‌تفاوت به حملات اسرائیل


لو گران‌سوار: پاریس نگران اس- 300 در سوریه، بی‌تفاوت به حملات اسرائیل

خبرگزاری آریا - پارس‎‌تودی- فرانسوی‌های ساکت در برابر حملات اسرائیل به سوریه، از تحویل سامانه‌های دفاع ضد هوایی روسی اس- 300 به این کشور ابراز نگرانی می‌کنند.

لو گران‌سوار: پاریس نگران اس- 300 در سوریه، بی‌تفاوت به حملات اسرائیل
خبرگزاری آریا - پارس‎‌تودی- فرانسوی‌های ساکت در برابر حملات اسرائیل به سوریه، از تحویل سامانه‌های دفاع ضد هوایی روسی اس- 300 به این کشور ابراز نگرانی می‌کنند.
روزنامه فرانسوی لو گران سوار در مقاله‌ای به قلم «کروبی حبیب»، به بررسی واکنش فرانسه در قبال تجاوز ارتش اسرائیل به سوریه و تحویل سامانه‌های دفاع ضد هوایی اس- 300 به این کشور پرداخت.
این نشریه فرانسوی نزدیک به حزب کمونیست در پایگاه اینترنتی خود نوشت: وزارت دفاع فرانسه جمعه پیش به تحویل سامانه‌های دفاع ضد هوایی اس- 300 روسیه به سوریه ابراز نگرانی کرد.
فرانسه خاطرنشان کرد که تحویل این سامانه‌ها پاریس را نگران می‌کند، چون تحویل این سامانه‌ها خطر وخامت اوضاع نظامی سوریه را به دنبال دارد و دورنمای حل سیاسی بحران این کشور را دور از دسترس خواهد کرد.
سامانه‌های اس- 300 به سوریه اجازه می‌دهد که در برابر حملات مکرر ارتش صهیونیستی از خود دفاع کند.
وزارت دفاع فرانسه که از تحویل این سامانه‌ها به سوریه نگران است، به طور سازمان یافته‌ای در برابر حملات ارتش اسرائیل سکوت کرده است و هیچ واکنشی به این تجاوزها از خود نشان نمی‌دهد.
پاریس در برابر آخرین حملات ارتش اسرائیل به سوریه که به سرنگونی هواپیمای روسی و کشته شدن 15 سرنشین آن منجر شد، نیز سکوت کرد.
باید خاطر نشان کرد که فرانسه فقط به ابراز تاسف عمیق خود از کشته شدن نظامیان روس بسنده کرد.
پاریس نگران تحویل سامانه‌های دفاع ضد هوایی روسیه به سوریه است، زیرا تداوم توازن قدرت نظامی بین دمشق و تل‌آویو تا به امروز به حملات اسرائیل به سوریه؛ بدون اینکه هیچ خطری اسرائیل را تهدید کند، منجر شده است.
نیروی هوایی ارتش اسرائیل از این پس با دفاع ضد هوایی سوریه که با تحویل این سامانه‌ها موثرتر عمل خواهد کرد، مواجه است و حقیقت اینست که فرانسوی‌ها از همین بابت نگران هستند و نه چیز دیگر.
اگر پاریس چشمانش را به روی حملات و تجاوزات نظامی اسرائیل به سوریه؛ که اقدامی غیرقانونی است و باید با تکیه بر حقوق بین‌المللی آن را محکوم کرد، نبسته بود و اگر فرانسوی‌ها و سایر قدرت‌های غربی برای متوقف کردن این حملات علیه تل‌آویو وارد عمل می‌شدند، اوضاع نظامی سوریه وخیم‌تر نمی‌شد و وزارت دفاع فرانسه هم از بابت آن ابراز نگرانی نمی‌کرد.
اما حقیقت اینست که از نظر این کشورهای غربی، اسرائیل حق دارد به حملات به اصطلاح پیشگیرانه علیه سوریه دست بزند و خواسته‌های خود را منطبق با امنیت اسرائیل به دمشق دیکته کند، اما سوریه حق ندارد برای دفاع از خود و پاسخ به حملات ارتش صهیونیستی به تهیه تجهیزات نظامی دفاعی مبادرت نماید.
از نظر فرانسه تحویل سامانه‌های دفاع ضد هوایی اس- 300 به سوریه بیشتر از حملات غیرقانونی اسرائیل به سوریه، محکوم کردنی است و همین باور دلیل اعتراض فرانسوی‌ها به تحویل سامانه‌های اس- 300 و سکوتش درقبال حملات اسرائیل است. 138/120
مترجم: علیرضا فراهانی
بیشتربخوانید:
لوگران‌سوار: اجرای توافقات روسیه- ترکیه و تحویل اس- 300 به‌سوریه
کلیدواژه سوریه روسیه فرانسه اس 300

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟