رد مشروبات مسموم بندرعباس در ناصرخسروی تهران


رد مشروبات مسموم بندرعباس در ناصرخسروی تهران

تازه‌ترین یافته‌ها در پرونده مصرف مشروبات الکلی مسموم در بندرعباس که جان 24 نفر را گرفته است، نشان می‌دهد دو داروفروش در خیابان ناصرخسروی تهران الکل صنعتی را به‌جای الکل طبی برای توزیع‌کنندگان مشروبات دست‌ساز در بندرعباس ارسال می‌کردند

صراط:

یک‌ماه از گشوده شدن پرونده مسمومیت ده‌ها نفر در بندرعباس به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی مسموم می‌گذرد و رسیدگی به این پرونده با دستگیری دو نفر در تهران وارد مرحله تازه‌ای شده است. شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌دهد تاکنون ۲۴ نفر جان خود را از دست داده و حدود ۳۰۰ نفر مسموم شده‌اند که همگی مشروبات الکلی را از طریق زن و شوهری جوان تهیه کرده‌اند.

به گزارش خراسان این زن و شوهر که سابقه زیادی در زمینه تهیه و توزیع مشروبات الکلی دارند، الکل صنعتی را با آب محلول می‌کردند و در کیسه‌های نایلونی به مشتریان‌شان می‌فروختند و در بازرسی از خانه‌شان تعداد زیادی گالن مشروبات دست‌ساز کشف شد. اما ادامه تحقیقات نشان می‌داد که در پشت پرده فعالیت این زوج جوان فردی سابقه‌دار قرار دارد که با وجود این که از مدتی قبل دستگیر و زندانی شده، اما همچنان با تماس‌های تلفنی شبکه تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز را هدایت می‌کند. علاوه بر این معلوم شد چهار نفر دیگر از اعضای این باند نیز مسئولیت توزیع مشروبات الکلی در روستا‌های اطراف را بر عهده دارند.

اما این همه ماجرا نبود، چراکه تجسس‌های مأموران نشان داد مواداولیه تولید مشروبات دست‌ساز که الکل است از تهران به بندرعباس فرستاده می‌شود. در چنین شرایطی بود که گروهی از مأموران با اخذ نیابت قضایی راهی پایتخت شدند. تجسس‌های این تیم از مأموران نشان می‌داد فردی که محموله‌های الکل را از طریق باربری به بندرعباس می‌فرستد در محدوده خیابان ناصرخسروی تهران فعالیت می‌کند. به این ترتیب او در عملیاتی غافلگیرکننده دستگیر شد. این متهم مدعی بود محموله الکل را از فرد دیگری که او نیز در ناصرخسرو است تهیه می‌کند و همین اظهارات موجب دستگیری متهم دیگری شد. با انتقال تازه‌ترین متهمان پرونده به بندرعباس، آن‌ها تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفتند تا ابعاد تازه‌تری از این پرونده برملا شود. متهمان در بازجویی‌های اولیه مدعی شدند که نمی‌دانستند مشتری‌شان در بندرعباس الکل‌ها را برای تولید مشروبات الکلی خریده است. یکی از آن‌ها گفت: «آن‌ها می‌گفتند الکل را برای کار‌های صنعتی و ضدعفونی‌کردن نیاز دارند و ما هم که از نوع مصرف‌شان بی‌خبر بودیم چندین مرتبه برای شان الکل فرستادیم.» اظهارات متهمان، اما قانع‌کننده نبود و به‌نظر می‌رسید تلاش می‌کنند تا واقعیت را کتمان کنند. به همین دلیل تحقیقات از آنان ادامه یافت تا این که این بار در اظهاراتی جدید مدعی شدند از مصرف الکل به‌عنوان نوشیدنی اطلاع داشته‌اند. یکی از متهمان در اعترافاتش گفت: «بعد از نوسانات ارزی و وضعیت اقتصادی اتانول که مصرف دارویی دارد در بازار کم شد و وقتی از بندرعباس با من تماس گرفتند گفتم که اتانول ندارم و فقط متانول که مصرف صنعتی دارد و خوردنش کشنده است دارم. اما آن‌ها گفتند فرقی ندارد و فقط برایشان مهم این است که الکل باشد. من هم مقدار زیادی متانول برایشان فرستادم تا این که بعد از مدتی خبردار شدم افراد زیادی در بندرعباس به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی مسموم جان خود را از دست داده‌اند.» براساس این گزارش هم‌اکنون متهمان به اتهام تسبیب در ۲۴ فقره قتل عمدی در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی