به گزارش برنا آذربایجان غربی، رضا حسینی در سومین جلسه شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، حمایت از سرمایه گذاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایط کنونی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان نیازمند حمایت بیشتری هستند.

حسینی افزود: در همین راستا در دیدار با رئیس کل دادگستری استان مقرر شد کمیته ای با عنوان کمیته حمایت قضایی از تولیدکنندگان تشکیل شود که در این کمیته تیم اقتصادی دولت در استان نیز حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی برخی مسائل و مشکلات، خارج از اراده تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است و ما سعی خواهیم کرد تا حد امکان این مسائل را با کمک دستگاه قضا مدیریت کنیم.

معاون اقتصادی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه مشترک خود با معاون استاندار اربیل اشاره کرد و گفت: در این نشست فعالیت 24 ساعته گمرک تمرچین مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد طرفین با همکاری یکدیگر موانع توسعه مناسبات تجاری را رفع کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همچنین به مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل اشاره و تاکید کرد: حل مشکلات ناوگان حمل و نقل از اولویت های دولت در استان است تا از ظرفیت های حمل و نقل این استان برای توسعه اقتصادی استفاده شود.

حسینی در رابطه با پرداخت مطالبات کشاورزان هم گفت: مقرر شده مطالبات کشاورزان به خصوص چغندرکاران تا اسفند ماه سال جاری پرداخت شود.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه پیمان سپاری ارزی مشکل عمده فعالان بخش کشاورزی در آذربایجان غربی است، گفت: کشاورزی کار اصلی این استان است و اگر این مشکل در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار نگیرد بزرگترین ضربه به بخش کشاورزی وارد می شود.

حسن انتظار ادامه داد: صادرکنندگان به دلیل مشکلات ارزی و بلاتکلیفی بازار از هرگونه صادرات و واردات پرهیز می کنند که حل این مشکل نیازمند توجه مسوولان است.

در این جلسه مصوب شد صادرکنندگان در صورت عدم دسترسی به ناوگان حمل و نقل داخلی از ناوگان حمل و نقل کشور ترکیه برای صادرت محصولات خود استفاده کنند.

در ادامه این جلسه نمایندگان تولیدکنندگان و سازمان های صنعت و معدن و تجارت و اتاق بازرگانی به بیان مشکلات و پیشنهادهای خود پرداختند.