از خیابان یکطرفه بهشت تا سونامی در مدارس


از خیابان یکطرفه بهشت تا سونامی در مدارس

خیابان یکطرفه بهشت /افشانی می رود/سونامی حوادث در مدارس با گذشت 21 روز از مهر / هنوز برنامه حمایتی از ایران نداریم/ افزایش 87 درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان و... از جمله اخبار برگزیده اجتماعی خبرگزاری شبستان در 23 مهر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، در جلسه مشترک مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تهران بر قانون مداری درخصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان تاکید شد و این امر مبین آن است که شهردار تهران به زودی تغییر می کند.

«محمدعلی نجفی» اولین انتخاب شورای پنجم برای مدیریت شهری تهران بود که 7 ماه بیشتر در بهشت دوام نیاورد و لیست امید را برای انتخاب شهردار جدید دچار چالش کرد.

سونامی حوادث در مدارس با گذشت ۲۱ روز از مهر

این روزها آموزش و پرورش در صدر اخبار حوادث قرار گرفته است. هنوز یک ماه از آغاز سال تحصیلی نگذشته است که مهر ماه، مهری برای نظام تعلیم و تربیت نداشته است. حوادثی که در مدارس کشور در این روزها رخ می دهد، نشان از غفلت دانش آموزان ندارد بلکه نشان از عدم آمادگی مدارس و توجیه اولیاء مدارس برای آغاز سال تحصیلی دارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

سید «جواد ساداتی نژاد» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در خصوص به جریان افتادن استیضاح وزیر آموزش و پرورش با توجه به حوادث اخیری که در مدارس کشور رخ داده است گفت: استیضاخ وزیر آموزش وپرورش فعلا مطرح نیست.

آشتی اقتصادی راهکار حفظ باغات کن است

«سید حسن رسولی»، در بررسی یکی از دستورات جلسه امروز این شورا که به تعیین تکلیف باغات کن اختصاص داشت؛ راهکار برون رفت از مشکلات پیش آمده برای حفظ باغات کن را آشتی اقتصادی بین مالکان و مسئولان دانست.

رییس شورای شهرستان تهران تصریح کرد: تا زمانی که توافق ترازی طرفین صورت نگیرد، مسئولین بر روی کاغذ دستور حفظ باغات را می دهند و مالکین کم اطلاع متضرر می شوند و افراد سودجو از روزنه های پیش آمده سو استفاده می کنند.

افزایش ۸۷ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان

سردار «اسکندر مؤمنی» در مراسم افتتاحیه همایش بررسی ابعاد مختلف تولید و انحراف پیشسازها گفت: زمانی که اولین بار در پنجم اکتبر سال 1992 ایده تشکیل این کنفرانس در چهل و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف ایجاد سازوکاری مناسب برای گفتگو و تعامل میان کشورهای آسیایی در زمینه مسایل مورد علاقه و اتخاذ تدابیر اعتمادساز بر پایه اجماع شکل گرفت شاید تصور اذهان عمومی باور دستیابی به توفیقات چشمگیر حاصله را برنمی تابید ولی به یاری خداوند بزرگ و اهتمام جدی کشورها و سازمان های عضو اکنون بعد از گذشت بیش از دو دهه از پایه ریزی این نهاد مهم منطقه ای شاهد اقدامات اثربخش در چهارچوب سند اقدامات اعتمادساز به منظور اتخاذ تدابیر سیاسی، امنیتی، اقتصادی، محیط زیستی، اجتماعی و فرهنگی می باشیم.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس