مدیر جامعه‌الزهرا (س) با تعدادی از معلولان مهاجر افغانستانی دیدار کرد


مدیر جامعه‌الزهرا (س) با تعدادی از معلولان مهاجر افغانستانی دیدار کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، آیت الله مدنی بجستانی مدیر جامعه الزهرا(س) در مراسمی در موسسه علمدار کربلا با معلولین دیدار و گفت‌وگو کرد. بجستانی گفت: از چهار نفر از امامان معصوم (ع) روایت شده است که ثواب...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، آیت الله مدنی بجستانی مدیر جامعه الزهرا(س) در مراسمی در موسسه علمدار کربلا با معلولین دیدار و گفت‌وگو کرد.

بجستانی گفت: از چهار نفر از امامان معصوم (ع) روایت شده است که ثواب زیارت حضرت معصومه (س) بهشت می‌باشد و ان‌شاالله که به برکت این زیارت همه ما اهل بهشت باشیم ودر بهشت جاودانه الهی همدیگر را ببینیم.

وی افزود: به عقیده همه انسان‌ها خدای متعال عادل است و به هیچکس ظلم نمی‌کند. بر اساس این عقیده اگر کسی سوالی به ذهنش خطور کند که چرا بعضی‌ها بیمار و برخی‌ها سالم و بعضی‌ها فقیر و بعضی‌ها پولدار هستند، چگونه است که خداوند ظلم نمی‌کند.

بجستانی در پاسخ به این سوال گفت: جواب این سوال برای همه روشن است که خدای متعال یک دنیای کوتاه (یعنی این دنیایی ک ما در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم)، به مدت 60 سال یا 70 سال نهایتا 100سال است اما یک دنیای اصلی وجود دارد یقین و باور داریم که آن جهان آخرت است.

این عالم دینی خاطرنشان کرد: خدای عادل هر دو جهان را با هم دیده است. هرکس در این جهان زحمتی متحمل شود، (فقر،گرفتاری،بیماری) در آن دنیا جبران می‌شود و این نشان دهنده عدالت خداست.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خدمت پیامبر(ص) رسیدند و فرمودند: دختران دیگر زیور آلات دارند و من که دختر پیامبر هستم ندارم. پیامبر فرمودند چه چیزی می‌خواهی؟ حضرت فاطمه پاسخ داد: یک انگشتر می‌خواهم. طبق این نقل پیامبر فرمودند: فردا صبح که نماز خواندی زیر سجاده‌ات را ببین که انگشتری است.

مدیر جامعه‌الزهرا (س) با تعدادی از معلولان مهاجر افغانستانی دیدار کرد

بجستانی تاکید کرد: فردا صبح که حضرت زهرا (س) نمازشان تمام شد دست خود را زیر سجاده بردند و دیدند یک انگشتر بسیار زیبا و پر جلوه آنجاست. سپس آن را برداشتند و از زیبایی آن حیرت کردند.

این عالم دین در ادامه گفت: شب آن روز حضرت زهرا(س)خواب دیدند،در بهشت هستند و یک قصری را نشانشان دادند و گفتند این برای دخترپیامبر آخرالزمان است. آن قصر یک عیبی داشت و ناقص بود. حضرت زهرا (س)سوال کردند که چرا این قصر نقص دارد. به ایشان گفتند این انگشتری که گرفتی در دنیا اینجا کم گذاشته می‌شود و فردا صبح حضرت زهرا (س) آمدند خدمت پدرشان رسول اکرم و عرض کردند، بابا من این انگشتر را نمی‌خواهم. چراکه هرچه در این دنیا استفاده کنم فردا برایم کم گذاشته می‌شود. پیامبر فرمودند: فردا ک نماز خواندی انگشتر را زیر همان سجاده بگذار.

مدیر جامعه‌الزهرا (س) با تعدادی از معلولان مهاجر افغانستانی دیدار کرد

وی تاکید کرد: خداوند عادل است گمان نکنید که خدا فرزند معلولی به من داد و به من ظلم کرده است. من دچار بیماری شده‌ام یک عمر بیماری کشیده‌ام خدا جبران می‌کند. چون خدا جبران می‌کند. الان قلب شما آرام می‌گیرد به هرحال هرکسی در این دنیا یک جور امتحان می‌شود یکی با فقر یکی با بیماری یکی با قدرت و دیگری با ذلت. اگر این مصیبت‌ها نشانه این بود که خداوند ما را منو دوست ندارد باید اولیای خدا مصیبت نمی‌دیدند.

مدیر جامعه‌الزهرا (س) با تعدادی از معلولان مهاجر افغانستانی دیدار کرد

بجستانی در ادامه گفت: هیچ کس در دنیا به اندازه امام حسین (ع) مصیبت ندید و هیچکس به اندازه ایشان نزد خدا محبوب نیست. خدا از همه بیشتر امام حسین را دوست داشت و از همه هم بیشتر ایشان را امتحان کرد. از حضرت زینب (س) سوال کردند چه گذشت بر شما؟ ایشان فرمود:ما رٱیت الا جمیلا (ما هرچه دیدیم خوبی و خوشی بوده است). گفتند چطور خوبی و خوشی بود؟ فرزند شما را کشتند چهار تن از برادران شما را کشتند، پسرهای برادر شما را کشتند، خیمه‌های شما را آتش زدند، کتک خوردید، گرسنگی کشیدید، چطور همه این‌ها خوشی بود؟ حضرت زینب می‌دانست که هرچه در این دنیا عذاب بکشد، آن دنیا جبران می‌شود چراکه خداوند عادل است.

/انتهای پیام/

مدیر جامعه‌الزهرا (س) با تعدادی از معلولان مهاجر افغانستانی دیدار کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا