اطلاع رسانی از خدمات دولت اعتمادسازی جامعه را بدنبال دارد


اطلاع رسانی از خدمات دولت اعتمادسازی جامعه را بدنبال دارد

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اطلاع رسانی مناسب از خدمات دولت اعتمادسازی اقشار مختلف جامعه به مدیران و دستگاه های اجرایی را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز شنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین با وی افزود: خدمات قابل توجهی از سوی دولت به مردم در حال ارایه است که باید به آگاهی و اطلاع جامعه برسد.
وی با تاکید بر پاسخگو بودن مدیران به رسانه ها و توجه آنها به اطلاع رسانی از خدمات انجام شده، اظهار داشت: برخی مدیران نسبت به این موضوع مهم کم توجه بوده و کم کاری می کنند که این مساله تاثیر نامناسبی در افکار عمومی دارد.
این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جمع آوری پسماند و ارتقای فعالیت ها در حوزه محیط زیستی در کنار صدها و هزاران فعالیت و خدمت عمرانی در استان قزوین، گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی شاهد فعالیت بزرگترین واحد بازیافت شیشه خاورمیانه در استان هستیم و یا در حوزه جمع آوری و دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی و پزشکی اقدامات زیاد و کم نظیری طی سال های اخیر رقم خورده که کمتر به آنها پرداخته شده و مردم از آنها مطلع نیستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: در حال حاضر زباله های 14 شهر و 140 روستای استان به شکل متمرکز جمع آوری و به شکل بهداشتی در یک مکان دفن می شود در حالی که در گذشته آنها هرکدام در یک گوشه و به شکل غیربهداشتی دفن می شدند که این یک اقدام و خدمت بزرگ در راستای حفظ محیط زیست و ارتقای سطح بهداشت عمومی است که باید به مردم معرفی شود.
وی با اشاره به نقش اطلاع رسانی درست در آگاهی جامعه از خدمات ارایه شده به خود، ادامه داد: همه این خدمات در حالی است که گاهی با یک اطلاع رسانی ناقص و یا بزرگ نمایی نقصی و بازتاب گسترده آن خدمات انجام شده زیرسوال می رود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اختصاص بیش از 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان در سال گذشته، گفت: با استفاده از این اعتبارات طرح های خوبی در سطح شهرها و روستاهای استان در حال اجراست که مدیران باید آنها را اطلاع رسانی کنند.
وی اظهار داشت: وقتی مردم بدانند که مالیات آنها در چه امور صرف می شود بدون شک همراهی و همکاری بیشتری با دستگاه ها خواهند داشت و اعتماد آنان به دولت و حاکمیت تقویت می شود و افزایش مشارکت آنان در امور را به دنبال دارد.
فرخزاد با بیان اینکه لازمه ارتقای مشارکت مردم اعتمادسازی است که بخش زیادی از آن با اطلاع رسانی از خدمات و کارهای صورت گرفته از سوی دولت به مردم توسط مدیران محقق می شود، افزود: در امور مختلف شاهد مطالبه مردم از دولت هستیم در صورتی که دولت نیز مطالباتی از شهروندان دارد که باید از زبان مدیران و رسانه ها بازگو شود و به این ترتیب شاهد حل و فصل برخی مشکلات در جامعه باشیم.
این مسئول با بیان اینکه مصرف گرایی در جامعه ما بالاست و به عنوان مثال مردم روستایی که 2 برابر میانگین و استاندارد تعریف شده آب مصرف می کنند از کاهش فشار آب گلایه دارند در صورتی که با مصرف استاندارد همه نیازهای انان مرتفع و دچار کمبود نیز نمی شوند، اظهار داشت: تعامل و رابطه دولت و مردم باید 2 سویه باشد تا بتوان به نیازها و مسایل و مشکلات جامعه به شکل مناسب رسیدگی کرد.
وی در ادامه از تلاش ها و زحمات خبرنگاران ایرنا قزوین بابت پوشش مناسب و به موقع اخبار و اطلاع رسانی از رویدادها قدردانی کرد و گفت: این رسانه با وجود محدودیت های مختلف از جمله در بخش نیروی انسانی عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته که قابل لمس و مشاهده است.
علی حیدر شاه حسینی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این رسانه ارایه کرد و گفت: مدیران باید از ظرفیت رسانه ها برای تقویت اعتماد مردم به دولت و نظام بیشتر بهره ببرند.
3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق