اطلاع رسانی از خدمات دولت اعتمادسازی جامعه را بدنبال دارد
قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اطلاع رسانی مناسب از خدمات دولت اعتمادسازی اقشار مختلف جامعه به مدیران و دستگاه های اجرایی را به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز شنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین با وی افزود: خدمات قابل توجهی از سوی دولت به مردم در حال ارایه است که باید به آگاهی و اطلاع جامعه برسد.
وی با تاکید بر پاسخگو بودن مدیران به رسانه ها و توجه آنها به اطلاع رسانی از خدمات انجام شده، اظهار داشت: برخی مدیران نسبت به این موضوع مهم کم توجه بوده و کم کاری می کنند که این مساله تاثیر نامناسبی در افکار عمومی دارد.
این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جمع آوری پسماند و ارتقای فعالیت ها در حوزه محیط زیستی در کنار صدها و هزاران فعالیت و خدمت عمرانی در استان قزوین، گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی شاهد فعالیت بزرگترین واحد بازیافت شیشه خاورمیانه در استان هستیم و یا در حوزه جمع آوری و دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی و پزشکی اقدامات زیاد و کم نظیری طی سال های اخیر رقم خورده که کمتر به آنها پرداخته شده و مردم از آنها مطلع نیستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: در حال حاضر زباله های 14 شهر و 140 روستای استان به شکل متمرکز جمع آوری و به شکل بهداشتی در یک مکان دفن می شود در حالی که در گذشته آنها هرکدام در یک گوشه و به شکل غیربهداشتی دفن می شدند که این یک اقدام و خدمت بزرگ در راستای حفظ محیط زیست و ارتقای سطح بهداشت عمومی است که باید به مردم معرفی شود.
وی با اشاره به نقش اطلاع رسانی درست در آگاهی جامعه از خدمات ارایه شده به خود، ادامه داد: همه این خدمات در حالی است که گاهی با یک اطلاع رسانی ناقص و یا بزرگ نمایی نقصی و بازتاب گسترده آن خدمات انجام شده زیرسوال می رود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اختصاص بیش از 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان در سال گذشته، گفت: با استفاده از این اعتبارات طرح های خوبی در سطح شهرها و روستاهای استان در حال اجراست که مدیران باید آنها را اطلاع رسانی کنند.
وی اظهار داشت: وقتی مردم بدانند که مالیات آنها در چه امور صرف می شود بدون شک همراهی و همکاری بیشتری با دستگاه ها خواهند داشت و اعتماد آنان به دولت و حاکمیت تقویت می شود و افزایش مشارکت آنان در امور را به دنبال دارد.
فرخزاد با بیان اینکه لازمه ارتقای مشارکت مردم اعتمادسازی است که بخش زیادی از آن با اطلاع رسانی از خدمات و کارهای صورت گرفته از سوی دولت به مردم توسط مدیران محقق می شود، افزود: در امور مختلف شاهد مطالبه مردم از دولت هستیم در صورتی که دولت نیز مطالباتی از شهروندان دارد که باید از زبان مدیران و رسانه ها بازگو شود و به این ترتیب شاهد حل و فصل برخی مشکلات در جامعه باشیم.
این مسئول با بیان اینکه مصرف گرایی در جامعه ما بالاست و به عنوان مثال مردم روستایی که 2 برابر میانگین و استاندارد تعریف شده آب مصرف می کنند از کاهش فشار آب گلایه دارند در صورتی که با مصرف استاندارد همه نیازهای انان مرتفع و دچار کمبود نیز نمی شوند، اظهار داشت: تعامل و رابطه دولت و مردم باید 2 سویه باشد تا بتوان به نیازها و مسایل و مشکلات جامعه به شکل مناسب رسیدگی کرد.
وی در ادامه از تلاش ها و زحمات خبرنگاران ایرنا قزوین بابت پوشش مناسب و به موقع اخبار و اطلاع رسانی از رویدادها قدردانی کرد و گفت: این رسانه با وجود محدودیت های مختلف از جمله در بخش نیروی انسانی عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته که قابل لمس و مشاهده است.
علی حیدر شاه حسینی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این رسانه ارایه کرد و گفت: مدیران باید از ظرفیت رسانه ها برای تقویت اعتماد مردم به دولت و نظام بیشتر بهره ببرند.
3013