ارسال 500 کامیون سلاح به تروریست های سوریه


 ارسال 500 کامیون سلاح به تروریست های سوریه

روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شد که آمریکا طی یک هفته اخیر، حداقل 500 کامیون تسلیحات نظامی به گروه های تروریستی فعال در خاک سوریه از جمله حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) ارسال کرده است.

روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شد که آمریکا طی یک هفته اخیر، حداقل 500 کامیون تسلیحات نظامی به گروه های تروریستی فعال در خاک سوریه از جمله حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) ارسال کرده است.
به گزارش رجانیوز به نقل از ایرنا، روزنامه ینی شفق با انتشار گزارشی تحت عنوان 'آمریکا در یک هفته 500 کامیون سلاح به پ.ک.ک و ی.پ.گ تحویل داد' نوشت: ایالات متحده آمریکا همزمان با اجرای نقشه راه مشترک منبج با ترکیه، به حمایت مالی و تسلیحاتی خود از تروریست های پ.ک.ک و ی.پ.گ ادامه می دهد.
بنا بر ادعای این رسانه نزدیک به دولت ترکیه، آمریکایی ها دو روز پیش 300 کامیون دیگر سلاح و تجهیزات نظامی از جمله 30 کامیون حامل خودروهای زرهی را به مناطق تحت کنترل ی.پ.گ ارسال کرده که نیمه شب گذشته به منطقه قامیشلی رسیده است.
به نوشته این رسانه، دو روز پیش حداقل دو خودرو زرهی ویژه حمل نظامیان با ظرفیت 12 نفر به نیروهای پ.ک.ک تحویل داده شده که بر اساس اطلاعات دریافتی این خودروها ساخت کارخانه لنکو بیرکت در ایالت ماساچوست آمریکا بوده و تروریستهای پ.ک.ک برای گشت زنی در مناطق تحت کنترل خود از آنها استفاده می کنند.
بر اساس گزارش ینی شفق، واشنگتن علاوه بر تجهیزات نظامی، چندین دستگاه ماشین آلات عمرانی از جمله لودر، بولدوزر و بیل مکانیکی نیز به نیروهای پ.ک.ک و ی.پ.گ در سوریه ارسال کرده به طوری که تروریست های پ.ک.ک در منبج تونل های طولانی، سنگر، خاکریز و خندق های عریض و طویل را برای ممانعت از پیشروی مهاجمان و به دام انداختن آنها احداث کرده اند.
روزنامه خبر تورک نیز با انتشار گزارشی مدعی شد که نیروهای پ.ک.ک طی روزهای اخیر، تجهیزات مکانیکی و عمرانی بیشتری را از آمریکایی ها دریافت کرده اند به طوری که تحرکات عناصر پ.ک.ک در منطقه منبج به منظور ایجاد استحکامات بیشتر شده است.
مقامات آنکارا و همچنین رسانه های خبری ترکیه طی ماه های اخیر بارها به انواع حمایت های آمریکا از پ.ک.ک اشاره کرده و این اقدام واشنگتن را تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه عنوان کردند.
روزنامه ینی شفق روز پنجشنبه با انتشار گزارشی با عنوان 'پ.ک.ک می کارد، آمریکا محافظت می کند' مدعی شد، بسیاری از اراضی که در شمال سوریه در شرق فرات توسط نیروهای پ.ک.ک غصب شده و برای کشت گیاهان مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد، اغلب در کنار پایگاه های نظامیان آمریکایی قرار دارد.
به نوشته این رسانه، مزارع کشاورزی نزدیک پایگاه های آمریکایی در شهرهای رقه، حسکه، دیرالزور و تل ابیض مخصوص کشت انواع گیاهان افیونی به ویژه برای تولید حشیش است و کسی حق نزدیک شدن به این مزارع را ندارد چرا که با عکس العمل نظامیان آمریکایی در راستای حفاظت از کارگران و محصولات پ.ک.ک مواجه می شود.
روزنامه کارار ترکیه دو ماه پیش با انتشار گزارشی تحت عنوان 'پ.ک.ک در بازار سیاه سلاح می فروشد' نوشت: به رغم وعده آمریکا مبنی بر جمع آوری سلاح های ارسالی به نیروهای پ.ک.ک و شاخه های سوری آن همزمان با عقب نشینی آنها از شرق فرات و شهر منبج سوریه، اخبار دریافتی از منابع موثق محلی حاکی از ارسال 200 کامیون سلاح جدید به این تشکیلات تروریستی از سوی واشنگتن است.
بنا بر ادعای این رسانه، کاروان ارسال سلاح جدید به نیروهای پ.ک.ک از طریق منطقه اقلیم شمال عراق وارد سوریه شده و به پایگاه های پ.ک.ک ارسال می شود.
به نوشته کارار، نیروهای پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) در شمال سوریه سلاح های دریافتی از آمریکا را به منظور تامین مالی نیروها و ستیزه جویان خود در بازار سیاه به فروش می رسانند و از این طریق به تثبیت حضور خود در منطقه تداوم می بخشند.
مقامات ترکیه بارها در مواضع خود از حمایت تسلیحاتی آمریکا از نیروهای پ.ک.ک و ی.پ.گ انتقاد کرده و خواستار توقف آن شدند و در مقابل ترامپ نیز بارها وعده جمع آوری این تسلیحات ارسالی به پ.ک.ک را پس از پایان ماموریت نابودی داعش داد.
حدود سه ماه پیش، وزرای خارجه دو کشور ترکیه و آمریکا بر سر خروج نیروهای پ.ک.ک و ی.پ.گ از منبج به توافق رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن