حمله جدید حوثی ها به عربستان


حمله جدید حوثی ها  به عربستان

حوثی ها و متحدانشان دیشب موشک بالستیک «زلزال-1» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو، یک منبع نظامی یمنی به المسیره گفت که دیشب علاوه بر شلیک زلزال-۱، تعدادی موشک کاتیوشا و چندین راکت به سمت محل استقرار شبه نظامیان ائتلاف در غرب مجازه در عسیر شلیک شده است.

نیروهای حوثی بامداد روز پنجشنبه هم یک فروند موشک بالستیک «بدر ۱» را به سمت مواضع شبه نظامیان در منطقه عسیر شلیک کردند.

آنها روز چهارشنبه گذشته نیز دو موشک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان در جازان در جنوب عربستان شلیک کرده بودند.

حملات موشکی یمنی ها در واکنش به حملات عربستان صورت می گیرد که از فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته و زخمی و آواره برجای گذاشته است.
یگان موشکی یمنی ها در ابتدای کار خود در جنگ با ائتلاف سعودی از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کردند، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی آنها داشته است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی