جستجوی خرس‌های گریزلی در ساحل به دنبال صدف | فیلم


در پارک ملی “کاتمای” در سواحل جنوبی آمریکا، خرس‌ها از خواب زمستانی برخاسته و از کوهستان به مناطق کم ارتفاع تر و سواحل می‌آیند. خرس‌های گریزلی که به مدت هفت ماه در زمستان به خواب رفته بودند در تابستان کارهای بسیاری برای انجام دادن دارند. در حالی که نرها درگیر نبرد برای تعیین نر غالب می‌شوند ماده‌ها برای تغذیه خود و توله‌هایشان به دنبال منابع...

در پارک ملی “کاتمای” در سواحل جنوبی آمریکا، خرس‌ها از خواب زمستانی برخاسته و از کوهستان به مناطق کم ارتفاع تر و سواحل می‌آیند.

خرس‌های گریزلی که به مدت هفت ماه در زمستان به خواب رفته بودند در تابستان کارهای بسیاری برای انجام دادن دارند. در حالی که نرها درگیر نبرد برای تعیین نر غالب می‌شوند ماده‌ها برای تغذیه خود و توله‌هایشان به دنبال منابع غذایی هستند. خرس های ماده در طول خواب زمستانی حدود یک سوم وزن بدن خود را از دست می‌دهند و تا فصل ماهیگیری چیزی جز علف برای خوردن وجود ندارد.

خرس‌های گریزلی در اوایل تابستان به سواحل جنوبی می‌روند تا از یک سفره رنگارنگ در ساحل بی‌بهره نمانند.غذاهایی که اقیانوس با خود به ساحل می‌آورد.اما این غذای مقوی و لذیذ به راحتی به دست نمی‌آید.خرس‌ها باید منتظر بمانند تا آب اقیانوس عقب نشینی کند و سپس در زیر شن‌های ساحل به دنبال هدیه که آب برایشان آورده بگردند.

آنها به کمک قوه بویایی قدرتمند خود بوی صدف‌های گوشت‌دار را دنبال می‌کنند و آنها را از زیر ماسه‌های ساحل استخراج می‌کنند.درست است که به ظاهر این صدف‌ها برای خرس اندک به نظر می‌رسد اما بسیار مغذی است و تا رسیدن غذای اصلی آنها که ماهی است برایشان کفایت می‌کند.

(۳۱۹)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه