واشنگتن‌پست: ترکیه ویدیوهای شکنجه و قتل خاشقجی را در اختیار دارد


واشنگتن‌پست: ترکیه ویدیوهای شکنجه و قتل خاشقجی را در اختیار دارد
در حالی که شرکت‌های رسانه‌ای در حال خروج از کنفرانس مربوط به سرمایه گذاری در عربستان هستند واشنگتن پست خبر داد که ترکیه ویدیوهایی در اختیار دارد که شکنجه و قتل روزنامه نگار منتقد سعودی را نشان میدهد.

به گزارش تسنیم،‌ روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: آنکارا به واشنگتن اطلاع داده است ویدئوهایی در اختیار دارد که کشته شدن جمال خاشقجی را در داخل کنسولگری عربستان در استانبول تأیید می کند.

در این ویدئوها خاشقجی و بازجویانش و نحوه شکنجه و کشته شدن او نشان داده می شود. همچنین صدای تیم امنیتی شنیده می شود که خاشقجی را قبل از کشتن و تکه تکه کردن مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

از سوی دیگر "ریچارد برانسون" میلیاردر انگلیسی ­گفت شرکت موسوم به گروه ورجین که متعلق به وی است گفتگو با عربستان را درباره سرمایه گذاری برنامه ریزی شده یک میلیارد دلاری متوقف کرد.

همچنین در حالی که خشم عمومی بر سر ناپدید شدن یک روزنامه نگار برجسته در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه بالا گرفته است شرکت های رسانه ای در حال خروج از یک کنفرانس مربوط به سرمایه گذاری در عربستان هستند.

زانی مینتون سردبیر نشریه اکونومیست نیز در کنفرانس موسوم به ابتکار سرمایه گذاری آینده در ریاض شرکت نخواهد کرد.

اندرو راس سورکین مجری سی ان بی سی و روزنامه نگار کسب و کار در نیویورک تایمز نیز در پیامی در توئیتر گفت در این کنفرانس شرکت نمی کند.

وی افزود به شدت از ناپدیدشدن جمال خاشقجی روزنامه نگار و گزارش قتل وی پریشان شده است.

شرکت نیویورک تایمز نیز تصمیم گرفته است به عنوان یک حامی رسانه ای این مراسم کنار برود.

روزنامه فایننشال تایمز نیز در بیانیه ای گفت در حال تجدید نظر در حضور خود در این مراسم به عنوان یک شریک رسانه ای است.

شرکت ویاکوم که مدیر اجرایی آن قرار است در این کنفرانس صحبت کند گفت به دقت اوضاع را در عربستان زیر نظر دارد. سایر شرکت های رسانه ای که قرار است در این کنفرانس حاضر شوند عبارت اند از سی ان ان و بلومبرگ.

همچنین "باب کورکر" سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد یافته های اطلاعاتی و جاسوسی نشان می دهد رژیم آل سعود به طور مستقیم در توطئه چینی و ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکام سعودی به ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور نقش داشته است.

سخنان باب کورکر، نماینده ی جمهوریخواه ایالت تنسی در مجلس سنای آمریکا در شرایطی بیان می شود که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع خود در ترکیه گزارش داد مقام های ترکیه بر این باورند که تشکیلات حکومتی در ریاض دستور ترور جمال خاشقجی را صادر کرده بود.

سناتور کورکر روز پنج شنبه تاکید کرد هیچ تردیدی وجود ندارد که رژیم آل سعود جمال خاشقجی را به قتل رسانده است. کورکر که ریاست کمیته ی روابط خارجی مجلس سنا را بر عهده دارد گفت یافته های اطلاعاتی بیانگر آن است که سعودی ها مستقیما در ناپدید شدن خاشقجی دست داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید