هیئات عزاداری سیره امام حسین(ع) را برای جوانان تبیین کنند


هیئات عزاداری سیره امام حسین(ع) را برای جوانان تبیین کنند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: هیئت‌های عزاداری باید سیره و روش امام حسین(ع) را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

هیئات عزاداری سیره امام حسین(ع) را برای جوانان تبیین کنند

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امشب در دومین همایش تجلیل از خادمین فرهنگ عاشورایی استان یزد اظهار کرد: امام حسین(ع) هدف از قیام و حرکت خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین نبی مکرم اسلام(ص) بیان کردند.
وی با اشاره به اینکه در زمان امام حسین(ع) باطل جای حق را گرفته بود و راه شیطانی جایگزین راه الهی شده بود تصریح کرد: آن حضرت تمام هست و نیست خود را در این راه فدا کرد که صراط مستقیم را در جامعه احیا کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: ما همه وظیفه داریم راهی را انتخاب کنیم که راه امام حسین(ع) و راه دیگر ائمه اطهار(ع) باشد و در راه احیای دین و مکتب تلاش کنیم و حتی اگر نیاز است در این راه هزینه دهیم.
ناصری یزدی با بیان اینکه علاوه بر اینکه ما وظیفه داریم خود را از گناه نجات دهیم نسبت به دیگر مردم هم وظیفه داریم افزود: امام حسین(ع) اگر می‌خواستند خودشان در مدینه می‌توانستند بمانند و خدا را عبادت کنند ولی برای نجات بشریت و اسلام این حرکت را کردند و تمام هستی و اهل بیت خود را در این راه با خود آورد.
امام جمعه یزد یکی از انگیزه‌هایی که حضرت امام خمینی(ره) در مقابله با رژیم طاغوت را از بین بردن فطرت شیطانی و احیای اسلام ناب دانست و گفت: امام خمینی(ره) نسبت به هدایت انسان‌ها حساسیت بسیار زیادی داشت و همیشه در این مسیر حرکت و برنامه‌ریزی می‌کرد.
وی خطاب به مسئولان هیئت‌های عزاداری گفت: شما که در این حرکت قدم نهاده‌اید و مراسم‌های عزاداری و نهضت حسینی را حفظ می‌کنید باید به اهداف و رویکردهای امام حسین(ع) توجه داشته باشید و سعی کنید در مراسم‌های عزاداری هیئت‌های خود زمینه هدایت افراد به سمت قرب الهی را فراهم کنید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد راه امام حسین(ع) را راهی خدایی دانست و بیان کرد: عشق و علاقه به امام حسین(ع) زمینه هدایت افراد را فراهم می‌کنند و افراد زیادی بوده‌اند که به واسطه همین عشق و علاقه از گناه و آلودگی نجات پیدا کرده‌اند و سعادت به خیر شدند.
ناصری یزدی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران افراد زیادی داشتیم که در ایام مبارزات انقلاب با وجودی که با رژیم طاغوت حشر و نشر داشتند، به دلیل عشق و علاقه‌ای که به امام حسین(ع) داشتند هدایت شدند و در راه مبارزه با طاغوت به شهادت هم رسیدند.
یادآور می شود در این همایش از 15 نفر از خادمین فرهنگ عاشورایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان