با ویژگی‌های افسریه آشنا شوید


با ویژگی‌های افسریه آشنا شوید

محله افسریه از غرب به بزرگراه بسیج، از جنوب به شهرک والفجر، از شمال به خیابان شهید رحیمی (46) و سازمان بسیج مستضعفین و از شرق به قصر فیروزه و از جنوب شرقی به سه راه افسریه منتهی می‌شود. نامگذاری این محله از روی اسم مالک اولیه آن «افسر الملوک» صورت گرفته است. افسریه سه خیابان اصلی دارد که از شمال به سمت جنوب امتداد پیدا می‌کنند. این سه خیابان 15...

اگر به رهن و اجاره آپارتمان در افسریه فکر می‌کنید بهتر است موقعیت و ویژگی‌های این محله را بیشتر بشناسید. این محله در جنوب شرقی تهران و در میان اتوبان بسیج و بلوار اردیبهشت قرار گرفته است و محله‌ای بسیار شلوغ و عموما پرترافیک است. به لحاظ بافت شهری، خیابان‌های شبکه‌ای، منظم و عمود بر هم دارد و از آنجا که در مجاورت پادگان‌های نظامی قرار گرفته، اکثریت جمعیت محله را افراد نظامی تشکیل می‎دهند. اصلا عده‌ای باور دارند که چون سند زمین‌های اینجا به نام افسرها بود، به زمین‌های متعلق به افسران معروف شد و کم کم افسریه نام گرفت.

مزیت دیگر رهن و اجاره آپارتمان در افسریه این است که در این محله همه‌چیز قابل دسترسی است. خیابان 20 متری یک بازار جامع و تمام عیار است که کلیه نیازهای مردم محله و حتی اطراف را تامین می‌کند و از دیگر نقاط تهران هم بازدیدکننده دارد. گفته می‌شود در این خیابان تنوع کالاها بسیار بالاست و کسی دست خالی از آن برنمی‌گردد. دستفروشان هم بساط خود را در این خیابان پهن کرده‌اند و انواع اقسام کالاها را ارائه می‌دهند. در این باز قیمت پوشاک نسبت به جاهای دیگر هم بسیار ارزان است. اصلا افسریه در تهران به بازارها و قیمت‌های مناسبش شهره است.

بزرگ‌راه‌های خاوران، آزادگان و بسیج دسترسی مناسبی برای افسریه فراهم کرده است. ایستگاه‌های اتوبوس و خطوط تاکسی از این محله به نقاط متعدد شهر رفت‌وآمد می‌کنند. خود افسریه ایستگاه مترو ندارد اما تا ایستگاه شهیدکلاهدوز در نزدیکی محله، تنها یک خط کوتاه تاکسی فاصله است. یکی از معایب رهن و اجاره آپارتمان در افسریه تراکم بالای جمعیت در آن است. افسریه(شمالی و جنوبی) 250 هکتار مساحت و 115 هزار نفر جمعیت دارد. جالب این‌جا است که ساختمان‌های این منطقه یک تا چهار طبقه است و اجازه ساخت بیش از 4 طبقه در محل داده نمی‌شود.

در سایت دیوار، آپارتمان 70 متری، یک خواب و بازسازی‌شده را با 20 میلیون تومان ودیعه و 1 میلیون تومان پرداخت ماهانه می‌توان اجاره کرد. این آپارتمان کابینت ام دی اف، کف سرامیک، آشپرخانه اوپن و فضایی نورگیر دارد. البته این مورد به لحاظ قیمت و شرایط استثنایی است. مثلا برای یک 65 متری دوخوابه، 7 سال ساخت، با انباری، کف سرامیک، کاغذ دیواری، کابینت ام دی اف، گاز رومیزی، 30 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون تومان اجاره درخواست شده است.

2121

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا